Kjønnsforskjell hos leoparddanio
Postet 03.06.07 kl 22:39
Postet 03.06.07 kl 23:40
Postet 03.06.07 kl 23:51
Siden det ikke er mennesker vi snakker om nå så... ;P er det er nok best med en eller to slanke og flere av de runde...KesolOk. :) Virker som de slanke har spissere og større gattfine. Hva gjør jeg da for å prøve å få de til å yngle i en 10-liter med klinkekuler? Plukker ut en rund (dame) og 2 slanke (manner)?
Postet 04.06.07 kl 00:05
Siden det ikke er mennesker vi snakker om nå så... ;P er det er nok best med en eller to slanke og flere av de runde...Aggi[QUOTE=Kesol]Ok. :) Virker som de slanke har spissere og større gattfine. Hva gjør jeg da for å prøve å få de til å yngle i en 10-liter med klinkekuler? Plukker ut en rund (dame) og 2 slanke (manner)?
Hele stimen, sier du?
Postet 04.06.07 kl 14:38
Siden det ikke er mennesker vi snakker om nå så... ;P er det er nok best med en eller to slanke og flere av de runde...Kesol[QUOTE=Aggi][QUOTE=Kesol]Ok. :) Virker som de slanke har spissere og større gattfine. Hva gjør jeg da for å prøve å få de til å yngle i en 10-liter med klinkekuler? Plukker ut en rund (dame) og 2 slanke (manner)?
Hele stimen, sier du?
Jo flere damer, jo flere egg, har jeg hørt... Men en stim på 5-6 stk, der 1-2 er slanke... Burde funke fint... Men da kan du få mye yngel. Har du plass til det?
Jeg fikk over 70 på tre danioer, og da aner jeg ikke om en eller to var hunner...De er feite alle sammen, nemlig.... Men en av dem er feitere...
Men uansett... Prøv deg fram... Du merker fort om det er en sukksess, for eggene klekker i løpet av 1-5 dager. Går det ikke, så prøver du bare om igjen
Postet 04.06.07 kl 17:59
Postet 04.06.07 kl 19:15
Jepp, litt overlapping, for de trenger tilvenning (tror jeg). Men jeg har bare brukt avskallede artemiaegg. ikke levende artemia.. Tillegskost er at jeg overforer sneglene mine sånn at det blir masse hvite mark på glasset. Men det må de være ca et par uker for å klare å ta.
Hvis du mater minst 2 ganger om dagen, så vokser de helt utrolig. Mine er akkurat en måned gamle, og de har blitt ca 2 cm. Noen henger litt etter i vekst, og de er ca 12mm...
Hvis du mater minst 2 ganger om dagen, så vokser de helt utrolig. Mine er akkurat en måned gamle, og de har blitt ca 2 cm. Noen henger litt etter i vekst, og de er ca 12mm...
Postet 05.06.07 kl 00:44