Kampfisk og annen fisk
Postet 04.06.07 kl 18:21
Egentlig går de fleste fisk med kampfisk.
Unntak:
- fisk med store slør som kampfisken blir "misunnelig" på (kulturguppy etc.)
- fisk som napper slør (barber, noen tetra, og annen agressiv fisk som gurami)
- 2 kampfisk-hanner
- for få eller for mange hunner
Men, ditt kar er litt lite, så jeg anbefaler egentlig ikke å ha noe særlig mer fisk der. Vet ikke med otto eller killier, men jeg tror det blir for mye fisk.
Hva med reker?
Unntak:
- fisk med store slør som kampfisken blir "misunnelig" på (kulturguppy etc.)
- fisk som napper slør (barber, noen tetra, og annen agressiv fisk som gurami)
- 2 kampfisk-hanner
- for få eller for mange hunner
Men, ditt kar er litt lite, så jeg anbefaler egentlig ikke å ha noe særlig mer fisk der. Vet ikke med otto eller killier, men jeg tror det blir for mye fisk.
Hva med reker?
Postet 04.06.07 kl 19:13
Postet 05.06.07 kl 14:09
Jeg kan ikke noe om denne fisken, men i følge fiskebasen er det ikke en stimfisk. Det står at den er fredelig, så det betyr nok at du kan ha flere om du vil.
Men jeg tror uansett det blir litt for mye for kampfisken å få selskap i det hele tatt oppi der. Kampfisker har en tendens til å jage all annen fisk som kommer i veien, og i en 20-liter kan ikke den andre fisken rømme.
Men jeg tror uansett det blir litt for mye for kampfisken å få selskap i det hele tatt oppi der. Kampfisker har en tendens til å jage all annen fisk som kommer i veien, og i en 20-liter kan ikke den andre fisken rømme.
Postet 05.06.07 kl 19:53
Postet 05.12.12 kl 20:44
Postet 07.12.12 kl 12:25
Kristin&fiskeneSå [B]at Epiplatys dageti monroviae kan gå i 20 liter[/B]. Kan jo ikke ha alt for mange i det lille karet. Går de fiskene i stim?
Det må vel være feil vel? Sjekket fiskebasen nå, og det står faktisk 20 liter på denne Epiplatysen fremdeles! Jeg har hatt denne fisken, og sånn som de jager hverandre rundt, burde minimumsstørrelse på akvariet i det minste vært dobbelt av hva som er angitt nå!?
Jeg er ingen killi-ekspert, men min erfaring med akkurat denne arten tilsier at 20 liters kar er altfor lite!
Hva foreslår andre som minimumskrav i basen til denne? Det bør definitivt rettes på iallefall!
Postet 07.12.12 kl 12:31
Endret: 07.12.12 kl 12:32
Beurre blancGidder du å dra opp en 5 år gammel forum tråd for og si at 21 liter er for lite ... ? De fleste er vel enig i det allerede.
Sånn som jeg har tolket denne tråden,er det ingen som har sagt det.Kan hende det er svart på i andre tråder men kan ikke se det her.
Hvorfor er folk så negative på det forumet her???
Postet 07.12.12 kl 12:45
Endret: 07.12.12 kl 12:46
Idamor[QUOTE=Beurre blanc]Gidder du å dra opp en 5 år gammel forum tråd for og si at 21 liter er for lite ... ? De fleste er vel enig i det allerede.
Sånn som jeg har tolket denne tråden,er det ingen som har sagt det.Kan hende det er svart på i andre tråder men kan ikke se det her.
Hvorfor er folk så negative på det forumet her???
Det er ikke negativitet. Men jeg tror at i løpet av 5 år så har nok personen funnet ut at det er for lite selv. Hvis ikke finnes det ikke håp og det vil være unødvendig og rette på personen.. :p
Postet 08.12.12 kl 00:50