Flytte ancistrus yngel

Har nettopp fått kull nr. 2 på ancistrus sp oppdrettsvariant, første kullet ble utryddet av praktbotiaene mine. Det jeg lurer på er å flytte yngelene over i en yngle kasse som flyter i overflaten med riller på siden. kan jeg bare tømme hulen de er i nå over i kassen og må event. pappsen bli med i yngelkassen? hvis ikke ,blir han aggresiv hvis jeg "stjeler" avkommet han passer på?

Takknemlig for tips og gode råd.
En slik kasse er ikke noe egnet sted for små mallebarn. Til det er både plass, og sirkulasjon på vannet for dårlig.

Jeg ville nok heller satt opp en balje eller noe, med varme, filtering etc der yngelen faktisk kan være til de er såpass store at de klarer seg på egenhånd.

Når det gjelder gretne, gamle gubber, har jeg ikke inntrykk av at ansistrusen er den som depper mest om en låner ungene hans.
Min gjorde kort prosess og lempa ut ungene når jeg flytta rot, vann og det hele (selvsagt eggene også) over i ett ellers tomt kar. Farsinstinktet er vel ikke det sterkeste, med andre ord
frank jeg bare lurte på en ting jeg har en voksen ancistrus hann i min 200Liter og s kjpte jeg en liten på ca 2,5cm men kan den voksne spise den??

for jeg finner ikke den lille i karret mitt:S
Nei, den vil ikke bli spist av den voksne - med mindre den er død da...

Å finne en 25mm malle i ett stort kar, det er ikke alltid lett.
Har selv en 10cm dame i 375litern. Denne har jeg sett hele 2 ganger i år...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap