Lekspar

Kan noen definere hva et lekspar er? Tror det er en god benevnelse å bruke da det er lettere å få solgt fisker og for en høyere sum enn det to hadde kostet separat i butikk?

For veldig veldig ofte vil en hun og en hann parre seg. Er det når de har fått yngel en haug med ganger eller ofte nok man kaller det lekspar?
For meg et et lekspar et par som har lekt/ ynglet flere ganger.
Det er ikke alltid det har vokst opp yngel, men det kan jo komme av mange faktorer.

Men det skal være en hann og en hun man vet vil leke sammen av erfaring med nettopp dette paret.
Ja jeg tenker det bør være litt prestisje i det på en måte,
Hvor mange ganger tenker du?

For om man bytter ut hunnen med en annen hunn vil de ofte fortsette å yngle? Sånn i grove trekk?

Jeg tror ikke det finnes noen fasit for antall ganger, men jeg mener det skal være flere enn en.

Feks scalarene mine.
De gikk sammen lenge i en 240 L, de flørtet tydelig men det ble ingen egg. Jeg vil kalle de et "par", men ikke et "lekspar".
Flyttet de til 420 L, og de har lagt egg 3 ganger nå i løpet av ca 6 uker(rødmunntetraene er feite og mette). Nå er de et "lekspar" for meg.

Jeg vet ikke om det finnes en fasit, tror det er endel synsing her.

Men det finnes jo ingen garantier ang fisk, kan jo hende evnt flytting vil ødelegge rytmen i paret.
Jeg går utålmodig nå å venter på et lekspar med L- 144, jeg har snart mast hull i hodet på selger for jeg vil legge alt best mulig til rette for de.

Han gir meg heldigvis hulen deres, og gjør sitt beste for å hjelpe meg for at de skal fortsette sitt lykkelige ekteskap her hos meg
Jeg er ganske nervøs for at flytting/ ny bolig skal ødelegge, men jeg gjør mitt beste!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap