Trenger forslag til "større" fisk!

Jeg kunne tenkt meg ett par fisk som er litt større enn de jeg allerede har. Jeg har endel småfisk og kunne tenkt meg ett par som skiller seg litt ut. Problemet er at jeg ikke aner hvilke!De må passe med de andre innbygerne. Jeg har prøvd meg med perlegurami som de største men de var såpass sky at jeg så dem aldri! De største fiskene jeg for tiden har er dverggurami. Noen som har forslag? Se på profilen min for å se hvilke fisker jeg har,mange å ramse opp her
lønner seg alltid å nevne karstørrelse og innbyggere i innlegget
Går ut ifra at det er i 240 literen du vil ha noe større. En ide er å gå i fiskebasen og legge inn literstørrelse før søk. Så må du vel sjekke om vannverdiene passe de fiskene du har lyst på og om de evt går sammen med de fiskene du har. Lærte her inne at det som går i munnen blir spist så det er vel ikke lurt med for store fisker hvis de du har er veldig små.
Det finner du i profilen hennes :0)

Å anbefale fisk for andre, er like vanskelig som å anbefale bilder til å ha på veggen, og ting i den duren. Smaken hos oss mennesker er jo gjerne vidt forskjellig. VIl anbefale deg en titt i fiskebasen. Der finner du masse tips, og når du har funnet noen arter du liker kan du lese deg til hva de trenger av kar og vannkvalitet, og hvordan de passer sammen med andre fisk. Lykke til.
Gry
Det finner du i profilen hennes :0)

det tar uansett ikke mange kaloriene å skrive det ned i innlegget så folk slipper å hoppe fem og tilbake i profiler.
Mye enklere å bare klikke på profilen. Det er når hun skal skrive inn som i dette tilfellet 9 forskjellige slag (på latin) at hun må hoppe frem og tilbake. Profilen er til for å brukes. Når man er ferdig å lese bruker man bare pilen øverst i venstre hjørne på maskinen, så er man tilbake der man var....
SoVe
Mye enklere å bare klikke på profilen. Det er når hun skal skrive inn som i dette tilfellet 9 forskjellige slag (på latin) at hun må hoppe frem og tilbake. Profilen er til for å brukes. Når man er ferdig å lese bruker man bare pilen øverst i venstre hjørne på maskinen, så er man tilbake der man var....

ikke enig, si man skriver et innlegg men glemte noe info, da må man tilbake inn i profilen og må kopiere/klippe og styre for å ikke miste alt man har skrevet.

og jeg er fullstendig klar over at det finnes en pil i venstre hjørne, den var en smule unødvendig.

dette har vært diskutert her inne før og...
Da åpner jeg bare 2 fliker med Akvaforum.no. Klipper fra den ene og limer inn i den andre. Enkelt og greit. Her er fiskene hennes.

# 1 stk Ancistrus Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´
# 4 stk Sebrabotia Botia striata
# 3 stk Dverggurami, Rubingurami Colisa lalia
# 4 stk Siamesisk algeeter Crossocheilus siamensis
# 10 stk Sebrafisk Danio rerio
# 2 stk Sommerfuglciklide Mikrogeophagus ramirezi
# 6 stk Kuhlii-ål Pangio kuhlii
# 10 stk Cherrybarbe, Titteyabarbe Puntius titteya
# 2 stk Honninggurami Trichogaster chuna
SoVe
Da åpner jeg bare 2 fliker med Akvaforum.no. Klipper fra den ene og limer inn i den andre. Enkelt og greit.

synd å si det men det er den type holdning som det der som gjør at mange ikke gidder å svare på spørsmål, meg inkludert selv om jeg kunne sikkert kommet med flere tips i dette tilfellet her.

men dette blir uansett en talentløs diskusjon.
SoVe
Da åpner jeg bare 2 fliker med Akvaforum.no. Klipper fra den ene og limer inn i den andre. Enkelt og greit. Her er fiskene hennes. # 1 stk Ancistrus Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´ # 4 stk Sebrabotia Botia striata # 3 stk Dverggurami, Rubingurami Colisa lalia # 4 stk Siamesisk algeeter Crossocheilus siamensis # 10 stk Sebrafisk Danio rerio # 2 stk Sommerfuglciklide Mikrogeophagus ramirezi # 6 stk Kuhlii-ål Pangio kuhlii # 10 stk Cherrybarbe, Titteyabarbe Puntius titteya # 2 stk Honninggurami Trichogaster chuna

og hvorfor i all verden ikke gjøre det med en gang og dermed slippe denne diskusjonen ? er ikke verre en det vet du, det enkle er ofte det beste
Et annet poeng er at det kan være folk melder seg ut herfra, eller endrer karene sine. Om man skriver karstørrelse og fisk man har i og kanskje eventuelt info om vannverdier etc kan tråden leses og gi mening av andre brukere på et senere tidspunkt.
...og hvorfor kunne ikke du bare gått inn på profilen med en gang, som trådstarter foreslo?

Helt idiotisk diskusjon.
Tinesol
...og hvorfor kunne ikke du bare gått inn på profilen med en gang, som trådstarter foreslo? :) Helt idiotisk diskusjon.

jeg siterer bare Anette nedenfor så ser du årsaken....

Et annet poeng er at det kan være folk melder seg ut herfra, eller endrer karene sine. Om man skriver karstørrelse og fisk man har i og kanskje eventuelt info om vannverdier etc kan tråden leses og gi mening av andre brukere på et senere tidspunkt.
Tinesol
...og hvorfor kunne ikke du bare gått inn på profilen med en gang, som trådstarter foreslo? :) Helt idiotisk diskusjon.
Henger meg med på den :0) Vi får vel overlate tråden til noen som vil svare på spørsmålet trådstarter stiller.
Gry
Henger meg med på den :0)

og igjen... derfor

Stina Engerud
[QUOTE=Tinesol]...og hvorfor kunne ikke du bare gått inn på profilen med en gang, som trådstarter foreslo? :) Helt idiotisk diskusjon.

jeg siterer bare Anette nedenfor så ser du årsaken....

Enig. Dette blir bare tull og det vil ingen lese. Foreslår at vi fortsette på den riktige tråden.
Hvis du,Stine synes det er tungvint,vanskelig og i utgangspunktet ikke er intressert til å svare på spørsmålet fra meg så kunne du jo bare ha latt det være ;P Så my huffing for så lite!

Men nok om det!

Jeg skjønner at det er vanskelig å foreslå til andre. Har prøvd med søk på fiskebasen men finner liksom ikke noe spesifikt! får prøve litt til
Gjeddetannkarpe og slangehodefisk syns jeg er pene. :p
Løvehodeciklide
Har du vurdert løvehodeciklider?

De kan virke grå og kjedelig av utseende, men tror aldri jeg har hatt så morsomme fisker Hos meg var de litt skvetne i begynnelsen, men etter hvert som de ble vant til meg så kom de fram. Når jeg setter meg ned foran karet eller driver på med ett eller annet i rommet kommer de alltid fram og kikker. Stikker gjerne fram mellom noen planter, litt tilbake igjen og så enda lengre fram, akkurat som de få med seg hva som skjer. Har aldri opplevd lignende adferd på fisk (har hatt en del arter opp i gjennom årene). Anbefales
Så litt på omtalen av denne fisken og der står det at de kan bli svært aggresive! Har du opplevd dette?
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap