Black molly
Postet 06.08.07 kl 11:33
Postet 06.08.07 kl 12:13
black molly
jeg har bytta vann får 2 uker siden. vet ikke om det er det som har gjort det?
Postet 06.08.07 kl 15:03
Rent vann har fiskene bare godt av, tror ikke det er derfor.
Hvor lenge har du hatt akvariumet og fiskene?
Har du sjekket vannverdiene?
Det anbefales å bytte 20-30% vann ukentlig, slik at fiskene får rent og friskt vann tilført. Det gjør ingenting om man gjør det oftere heller
Har du lest denne artikkelen? Det er en innføring i oppstart av akvarium.
Hvor lenge har du hatt akvariumet og fiskene?
Har du sjekket vannverdiene?
Det anbefales å bytte 20-30% vann ukentlig, slik at fiskene får rent og friskt vann tilført. Det gjør ingenting om man gjør det oftere heller
Har du lest denne artikkelen? Det er en innføring i oppstart av akvarium.
Postet 06.08.07 kl 15:32
black molly
har hat det i ca 2 månter
Postet 06.08.07 kl 16:37
Du bør teste vannet for nitritt. Om du ikke har skaffet deg nitritt-test enda bør du gjøre det. Kjøp dråpetest, da stripsene gir unøyaktige svar.
Var jeg deg, ville jeg byttet 30% vann nå. Har du nitritt i vannet må du ta daglige delvannbytter til det er over.
Hvor mange liter er akvariumet?
Det er lurt å registrere akvariumet sitt i profilen, da det er lettere å hjelpe til når man vet mer.
Var jeg deg, ville jeg byttet 30% vann nå. Har du nitritt i vannet må du ta daglige delvannbytter til det er over.
Hvor mange liter er akvariumet?
Det er lurt å registrere akvariumet sitt i profilen, da det er lettere å hjelpe til når man vet mer.
Postet 06.08.07 kl 16:43
black molly
den er på 100liter. takk får svara
Postet 06.08.07 kl 17:20
Ett kar som har vært driftet i ett par måneder, skal normalt ikke ha store problemer med No2 i vannet.
Jeg vil anbefale deg delvannsbytte hyppigere enn det du her sier du praktiserer. En gang i uka er ofte det beste.
Forsøkt nå som ett tiltak mot fiskenes adferd, å bytte ut 25-3% av vannet daglig over en periode på en uke eller to.
Jeg vil anbefale deg delvannsbytte hyppigere enn det du her sier du praktiserer. En gang i uka er ofte det beste.
Forsøkt nå som ett tiltak mot fiskenes adferd, å bytte ut 25-3% av vannet daglig over en periode på en uke eller to.
Postet 06.08.07 kl 17:30