Blå barbe?
Pappa sa til meg at en han snakka med på jobb, hadde noen fisker jeg kunne kjøpe billig(20krstk). Når jeg spurte hvilken filsk det var, sa han at den het blå barbe, eller noe sånt. Men kan ikke si at jeg finner den i fiskebasen.
Han sa også at det egentlig kosta rundt 80kr i butikken, og at jeg kunne kjøpe en del å selge på auksjon.:p Noen som vet hvilken fisk dette er?
Vet ikke om han som solgte de er på forumet her eller ikke jeg, for jeg har aldri møtt han sjøl og vet ikke hva han heter, men hvis han er her kan han vel svaret!:p
Han sa også at det egentlig kosta rundt 80kr i butikken, og at jeg kunne kjøpe en del å selge på auksjon.:p Noen som vet hvilken fisk dette er?
Vet ikke om han som solgte de er på forumet her eller ikke jeg, for jeg har aldri møtt han sjøl og vet ikke hva han heter, men hvis han er her kan han vel svaret!:p
Postet 14.08.07 kl 23:13
Endret: 14.08.07 kl 23:14
Inaktiv bruker

Er det denne
Barbonymus schwanenfeldii Admiralbarbe, Svanebarbe
Barbonymus schwanenfeldii Admiralbarbe, Svanebarbe
Postet 14.08.07 kl 23:26
Postet 14.08.07 kl 23:32
Amerikansk rødfinnet barbe var den blåeste jeg fant når jeg søkte på "barbe".
Postet 14.08.07 kl 23:51
Postet 14.08.07 kl 23:54
Postet 14.08.07 kl 23:56
Postet 14.08.07 kl 23:57
Postet 15.08.07 kl 01:24
Umulig å kunne svare på hva han mener med blå barbe-vi må ha i det minste ha bilde av fisken for å kunne identifisere den.
Utrolig men sant, jeg har flere ganger opplevd at samme fisken heter noe annet på "norsk" i i forskjellige butikker(mens latin navnet er det samme). Så vi må enten ha bilde eller et bedre navn(kanskje engelsk populær navnet hjelper bedre). Men så lenge han bare har sakt blå barbe så vet han sikkert ikke noe annet navn-be han f.eks ta bilde med mobil og sende deg, så legger du det ut her, så kanskje vi får indentifisert den(og kanskje den er verdt å kjøpe
Utrolig men sant, jeg har flere ganger opplevd at samme fisken heter noe annet på "norsk" i i forskjellige butikker(mens latin navnet er det samme). Så vi må enten ha bilde eller et bedre navn(kanskje engelsk populær navnet hjelper bedre). Men så lenge han bare har sakt blå barbe så vet han sikkert ikke noe annet navn-be han f.eks ta bilde med mobil og sende deg, så legger du det ut her, så kanskje vi får indentifisert den(og kanskje den er verdt å kjøpe
Postet 15.08.07 kl 07:06
Postet 02.09.07 kl 20:23