Nyoppstarta akvarium, fiskesammensetning?

Hei!
Jeg har hatt akvarium tidligere, på veldig amatørbasis. Har også hatt noen uhell der, grunnet uvitenhet. (Da snakker vi ting som Kampfisk/Guppy-kombinasjoner, og hele regla...)
Denne gangen prøver jeg igjen, og er igrunn ute etter å få ting til å fungere.
Har et akvarium på 27l, med innebygd varmekolbe, filter og lys. (Veit at noen kan mene dette er i minste laget, men det er alt jeg har plass til for øyeblikket - selv om jeg gjerne utvider om noen måneder/år.)
Har fylt det opp med sand, vann, og 3 planter. (Veit ikke hva de heter, men spørte i butikken om hvilke som var svært levedyktige, og kunne tåle å plantes hos en amatør.)

Så, slik har jeg tenkt til å la det stå i en uke, kanskje noen dager ekstra. Tiden imellom, skal jeg benytte til å planlegge fiskesammensetninger. Det er her jeg trenger forslag.
Tja, hvis du søker i fiskebasen så finner du noen fisker du kan ha.
Der står det hvor mange liter de forskjellige fiskene trenger.

Ønsker deg lykke til med nytt akvarium. Alltid morsomt med akvarium.

Mvh Linka
Det er desverre meget begrenset hva du kan ha i ett kar med denne størrelsen, både med tanke på arter og antall.

Jeg ville enten ha satt opp karet for en enkelt gullfisk, eller som ett reke-kar. Det er mange små reker som passer i ett så lite miljø, spesielt om en innreder riktig

Fortell hva du har lyst til\på, da er det lettere å spinne videre på den ideen
hmm.. SandSnegler hadde hvert perfekt?
og kanskje 1 guppy han og 2 hunner?
1 guppy hann og 2 hunner blir jo veldig fort mye mere Jeg vil gått for reker, Virker kanskje ikke så veldig spennende til å begynne med men de er de
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap