Anbefal meg en fisk (eller ti...)
Jeg skal starte opp en 300 liter nå, og har begynt å se litt på hvilke fisker jeg skal ha oppi der, men jeg roter meg bort i fiskejungelen...det er jo så mye å velge i...
Jeg har et kar gående pr i dag, og beboerne i det skal flyttes over. Det som er der er:
5 glassmaller, 2 ancistrus, 5 SAE, 3 reker, 2 praktbotia, 1 knurremalle, 3 platy, 1 ensom kardinaltetra, og 2 små stimfiskarter som jeg er usikker på hva er; 5 stk av hver. (En av disse to typene skal jeg flytte over til 60 literen min, hvor de skal gå sammen med palettparet mitt)
Jeg kommer nok til å kjøpe noen flere praktbotia; totalt 5 kanskje.
Jeg vil ha noe med litt størrelse på; noe som vises i karet, og som skal være det som dominerer oppi der. Men hva? Tips mottas med stooor takk
Jeg har et kar gående pr i dag, og beboerne i det skal flyttes over. Det som er der er:
5 glassmaller, 2 ancistrus, 5 SAE, 3 reker, 2 praktbotia, 1 knurremalle, 3 platy, 1 ensom kardinaltetra, og 2 små stimfiskarter som jeg er usikker på hva er; 5 stk av hver. (En av disse to typene skal jeg flytte over til 60 literen min, hvor de skal gå sammen med palettparet mitt)
Jeg kommer nok til å kjøpe noen flere praktbotia; totalt 5 kanskje.
Jeg vil ha noe med litt størrelse på; noe som vises i karet, og som skal være det som dominerer oppi der. Men hva? Tips mottas med stooor takk
Postet 18.08.07 kl 01:38
Jeg anbefaler 10-20 st av Puntius denisonii
Den blir akkurat passe diger for akvariet ditt og er utrolig-utrolig-utrolig flott.
Den blir akkurat passe diger for akvariet ditt og er utrolig-utrolig-utrolig flott.
Postet 18.08.07 kl 01:42
Endret: 18.08.07 kl 01:45
Inaktiv bruker

killifisk! Vakrere og mer spennende fisk finner ikke jeg
Postet 18.08.07 kl 02:40
Postet 18.08.07 kl 02:53
Postet 18.08.07 kl 09:33
Postet 18.08.07 kl 11:51
Jeg blir sprø...
Var og kikka litt på fisk i går, og fant endel ciklider som var fine. Men, i følge han på butikken, så kunne disse være et problem for de andre fiskene jeg har... (husker ikke navn på de jeg så på nå, men det var litt stor fisk)
Så nå funderer jeg på scalarer igjen da. Har jo alltid likt de fiskene, og har hatt endel av dem, men aldri fått dem til...
Vanskelig dette her. Jeg vil jo så gjerne ta vare på de jeg har fra før, spesielt SAEne, glassmallene og praktbotiaen, pluss at jeg ikke gidder anskaffe noe som krever ekstra med tanke på vannkvalitet. Jeg vil helst ha noe som bare kan gå i det vannet jeg fyller i, uten noe videre mikk makk...
Var og kikka litt på fisk i går, og fant endel ciklider som var fine. Men, i følge han på butikken, så kunne disse være et problem for de andre fiskene jeg har... (husker ikke navn på de jeg så på nå, men det var litt stor fisk)
Så nå funderer jeg på scalarer igjen da. Har jo alltid likt de fiskene, og har hatt endel av dem, men aldri fått dem til...
Vanskelig dette her. Jeg vil jo så gjerne ta vare på de jeg har fra før, spesielt SAEne, glassmallene og praktbotiaen, pluss at jeg ikke gidder anskaffe noe som krever ekstra med tanke på vannkvalitet. Jeg vil helst ha noe som bare kan gå i det vannet jeg fyller i, uten noe videre mikk makk...
Postet 29.08.07 kl 11:59
Postet 29.08.07 kl 12:03
Postet 29.08.07 kl 12:11
Carrera[QUOTE=Håvard Støre Andresen]Jeg anbefaler 10-20 st av [URLBLOCK1] Den blir akkurat passe diger for akvariet ditt og er utrolig-utrolig-utrolig flott.
Ja, de er nydelige!! Vurderte de tidligere, men droppet det da jeg synes de var for dyre. Aner ikke hva de ligger på i pris nå, men skal vurdere de også ja.
Ja en utrolig vakker fisk. Hva koster denne fisken normalt?
Scalarer skal jo ikke være spesielt vanskelig åfå tilog de er jo utrolig vakkre(spesielt vis du får tak i VF Peru scalare-den som mange kaller Peru Altum).
Har selv hatt scalarer i mange år tilsammen og som sagt aldri opplevd de som vanskelige åfå til. Så prøv på dem igjen du, vis d ikke faller for noen andre da.
Du har jo et karr som er passe stort til noen diskus(men de krever jo litt jobb da). Måtte bare si det er selv diskus og malle frelst.
Postet 29.08.07 kl 12:15
Postet 29.08.07 kl 12:16
Enig i at en skikkelig go'stim av puntius denisonii hadde vært tøft i karet!
Enn hva med å fylle på med flere SAE? De er utrolig artige når de arbeider seg over algene i flokk, synes jeg
Hadde du ønsket anbefaling på stimfisk, ville jeg anbefalt fembåndsbaber - for maken til fargespill 'a gitt! Men tror ikke de gjør seg sammen med praktbotiaene - dessuten er de vel mindre enn du kunne tenke deg her.
Husk også at man ikke kan få alt. Kombinasjonen stor fisk + liten fisk er sjelden heldig, for å si det sånn.
Jeg har en 480-liter med praktbotia, SAE og puntius denisonii - og dette er en flott kombinasjon synes jeg
Enn hva med å fylle på med flere SAE? De er utrolig artige når de arbeider seg over algene i flokk, synes jeg
Hadde du ønsket anbefaling på stimfisk, ville jeg anbefalt fembåndsbaber - for maken til fargespill 'a gitt! Men tror ikke de gjør seg sammen med praktbotiaene - dessuten er de vel mindre enn du kunne tenke deg her.
Husk også at man ikke kan få alt. Kombinasjonen stor fisk + liten fisk er sjelden heldig, for å si det sånn.
Jeg har en 480-liter med praktbotia, SAE og puntius denisonii - og dette er en flott kombinasjon synes jeg
Postet 29.08.07 kl 12:17
Liz HHusk også at man ikke kan få alt. Kombinasjonen stor fisk + liten fisk er sjelden heldig, for å si det sånn.
Jepp, det er akkurat det.
Nå er det bare de to småstimene mine som er problemet egentlig. Den ene typen er forresten Cherrybarber. Og disse kan jeg, om nødvendig sette i 60 literen min. Ikke ideelt det heller, for der blir de nok jaget av palettene, men ja...
Postet 29.08.07 kl 12:22