Vil Palettciklider gå greit i mitt kar?
I min 160 liter har jeg
ørten Guppy
10 Kardinaltetra
6 SAE
4 Eplesnegler
20? Sandsnegler (selvfølgelig også Pestsnegler)
og EN Rød krystallreke.
Jeg har ganske bra med planter, en del røtter og biltemasand i bunnen.
Pumpen er en Eheim 2026 Pro II, god kapasitet der.
Nå lurer jeg veldig på å slå til på et tilbud om Palettciklider.
Vil disse gå greit i karet, eller er det noen av de som allerede bor der som vil bli stressa eller spist opp?
(Reka skal få flytte til et annet kar, den skal også få seg noen likesinnede venner).
Hvis noen har forslag til andre fisker med litt farge som jeg kan ha, kom gjerne med det!
ørten Guppy
10 Kardinaltetra
6 SAE
4 Eplesnegler
20? Sandsnegler (selvfølgelig også Pestsnegler)
og EN Rød krystallreke.
Jeg har ganske bra med planter, en del røtter og biltemasand i bunnen.
Pumpen er en Eheim 2026 Pro II, god kapasitet der.
Nå lurer jeg veldig på å slå til på et tilbud om Palettciklider.
Vil disse gå greit i karet, eller er det noen av de som allerede bor der som vil bli stressa eller spist opp?
(Reka skal få flytte til et annet kar, den skal også få seg noen likesinnede venner).
Hvis noen har forslag til andre fisker med litt farge som jeg kan ha, kom gjerne med det!
Postet 31.08.07 kl 09:37
Endret: 31.08.07 kl 20:56
Postet 31.08.07 kl 20:55
Nå tenkte jeg kanskje å skaffe et par, og dermed vil det kanskje være en større fare for lek og medhørende agressivitet. Men to gutter... kanskje ikke så dumt? Hm... det må jeg tenke på. Så kan vi se Eurovision Song Contest sammen...
Nei, pumpen er helt passe, det har du rett i*. Noen ganger lurer jeg på om det er noe feil på testsettet mitt, har til dags dato ikke sett antydning til NO2-, men det skal jeg jo ikke klage over!
*Selv om den er for stor til å gå inn i akvarieskapet
Nei, pumpen er helt passe, det har du rett i*. Noen ganger lurer jeg på om det er noe feil på testsettet mitt, har til dags dato ikke sett antydning til NO2-, men det skal jeg jo ikke klage over!
*Selv om den er for stor til å gå inn i akvarieskapet
Postet 31.08.07 kl 23:17
Det har jeg ikke tenkt på!
Grand Prix- selskap
Hvis du innreder litt fornuftig bør du kunne ha ett par, kanskje guppyene vil få litt bank til de skjønner tegninga.
Jeg plasserte hula i et hjørne, og hadde en stor plante som "tak" og en rot et lite stykke unna som et naturlig gjerde.
Pallettene jagde alle fisker som kom innenfor det området, og det tok ikke lang tid før fiskene skjønte at "det er det ukoselige hjørnet".
Ofte må man velge hvis ikke ting funker perfekt.
160 L er nok til et palettpar, men hvis feks guppyene får masse bank må du velge om du vil flytte de eller flytte palettene.
Man må noenganger bare ta en liten sjanse og følge med
Mitt palettpar går i en 160 L ilag med en haug corydoras (som blir jagd hvis de kommer for nært hula/ yngel), 3 ancistrus, 2 andre mindre maller og en ganske stor stim med gulltetra.
Og 2-3 amanoreker (som er store)
Virker som dette går helt fint, tetraene holder seg på mest fra midten og opp.
Postet 01.09.07 kl 11:19
Postet 01.09.07 kl 13:09