Hvilke fisk?

Hei!
Har ett Juwel 160 Liter som snart skal tas i bruk.
Har fra før av Platy,Guppy, seilfinnemolly...men sliter litt med og finne annen fisk som kan gå sammen med disse.
Er det noen her som har noen forslag til fisk?
Gurami? Scalare? Neontetra?
scalare står det man bør ha minimum 250 liter...mens jeg har 160.
hehe, la iokke merke til det. men det kommer ann på str da Men det går ann, husk at det er ANBEFALLT...
Jeg gjorde ett kjapt søk i fiskebasen her på akvaforum, satt bare max størrelse på 160 liter og da kom disse fiskene opp
Mye fint sikkert ikke alle som passer, men du kan jo begrense søket selv
Har brukt den basen, men er frykelig usikker på hvilke fisker som er vanlig og ha i butikkene
Hva liker du da, Richard? Fisk som ser tøffe, skumle, sære ut? Eller fargesprakende og lekre? Og så er det dette med vannverdier... Har du allerede reservert plass til mollyer i det nye karet, så må du holde deg til disse vannverdiene.

Det er faktisk smart av deg å holde seg til tipsene i basen om størrelse og vannverdier, fordi da gir du fiskene dine størst grunnlag for trivsel, og dermed mindre sjanse for at de stresser seg syke.
Richard liker fisker med masse farge i hehe
da må du ha Ciklider, men det passer dårlig med de fiskene du har, de er glade i og nappe finner
Hva med gh? Foreslår at du holder det til ett gh justert kar, og et annet ikke.. Skal du flytt levendeføderne over i det store karet, så ville jeg latt neontetraene bli igjen i det lille karet, og så hatt fisker som passer sammen med dem der.

Ser at du har en tråd om klovnekilli.
Tror kanskje det kan gå med klovnekilli og neontetra hvis du regulerer gh til 4, men er ikke sikker...
Klovnekilli vil ha et tettbeplantet kar med masse flyteplanter...
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Kåsa
Reklame for plussmedlemskap