Golfball fisk

Jeg kjøpte meg 3 golfball fisker. Hvordan kan jeg se hvilket kjønn de er?

Er det molly eller gullfisk?
Er det de nesten svømmeudyktige (stakkars) slørhale typen? Golfballer gjør seg best på golfbanen Selv om de noen ganger havner i dammen...
Golfballer
Hehe.. Golfball fisken stammer fra carassius artius artius, og JA er en gullfisk som er "feil" avlet med tanke på at ryggraden er skev osv.. Finner ingen info om hvilke fisker de går overens med? Kan jeg slippe 3 golfball fisk sammen med en kamp fisk f. eks? Og kjønnet?
Jeg prøvde å slippe kampfisken oppi sammen med golfball fiskene, og det virket som kampfisken ble jaget.. Begge artene er jo såkalt "fredelige" og lever i syrefattig(?) vann? Er det sånn at det er enten den ene eller den andre el?
Det gjelder det samme enten det er den ene eller den andre varianten av gullfisk, hva kjønnsforskjeller anngår.

Ang artsfrender til slike muterte van(n)skapninger: så få som mulig. Det meste av fisk vil kunne se på denne skapningen som ett svakt individ, med kronisk mobbing som resultat.

Var jeg deg, ville jeg forsøkt å levere fiskene tilbake. Slike fisk har det ikke godt, er mye utsatt for sykdommer (spesielt typiske stressrelaterte sykdommer), og krever ett relativt stillestående vann for å noenlunde kunne fungere.
Skulle vært forbud mot salg av slike mutanter.
Hvis du har fått beskjed om at kampfisken er en fredlig fisk så har du nok blitt lurt, er jeg redd. Disse passer overhodet ikke sammen, verken mtp temperament eller temperatur.
Ok. På butikken fortalte de om en kunde som hadde en gullfisk og en kampfisk levende sammen, og det gikk kjempe bra.. Derfor jeg lurte på om det er enten elr liksom=) Men hvordan skiller man Hann fra Hunn?
Tilfeldig bekjentskap
© Tor Egil
Reklame for plussmedlemskap