Tips til sammensetting i karet mitt?
Skal ganske sikkert få et akvarie. Veit ikke helt størrelsen, men ikke så altfor stort. Har sett på et 80 liters brukt akvarie. Har også drivi å sett på fisker, har finni noen som jeg lurer på om passer sammen:
10 Kileflekkrasbora
1 Kampfisk hann og 3 hunner
1 Ancistrus sp.
8 Corydoras Sterbai
Tar gjerne imot noen tips om dette
10 Kileflekkrasbora
1 Kampfisk hann og 3 hunner
1 Ancistrus sp.
8 Corydoras Sterbai
Tar gjerne imot noen tips om dette
Postet 28.10.07 kl 21:16
Endret: 30.10.07 kl 10:58
Postet 28.10.07 kl 21:41
Kampfiskene ville jeg ikke hatt i karet, eller dvs, ville ikke gjort det en gang til
Vi har en 240 liter og gjorde som du har tenkt til, kjøpte 3 hunner og en hann. Butikken mente at dette skule gå fint i et så stort akvarie - det gjorde det ikke. Hos oss var det den ene hunnen som tok kommandoen, og jagde de andre, inkl hannen, rundt og rundt. Det endte med at vi tok ut hannen og satte han i et eget kar. Da roet deg seg blant hunnene også. Hu ene er fortsatt sjef, men det er greit.
Vi har en 240 liter og gjorde som du har tenkt til, kjøpte 3 hunner og en hann. Butikken mente at dette skule gå fint i et så stort akvarie - det gjorde det ikke. Hos oss var det den ene hunnen som tok kommandoen, og jagde de andre, inkl hannen, rundt og rundt. Det endte med at vi tok ut hannen og satte han i et eget kar. Da roet deg seg blant hunnene også. Hu ene er fortsatt sjef, men det er greit.
Postet 28.10.07 kl 21:50
Postet 28.10.07 kl 22:13
Postet 01.11.07 kl 08:34
Postet 03.11.07 kl 02:32
JavierblitthektaKampfiskene ville jeg ikke hatt i karet, eller dvs, ville ikke gjort det en gang til :-) Vi har en 240 liter og gjorde som du har tenkt til, kjøpte 3 hunner og en hann. Butikken mente at dette skule gå fint i et så stort akvarie - det gjorde det ikke. Hos oss var det den ene hunnen som tok kommandoen, og jagde de andre, inkl hannen, rundt og rundt. Det endte med at vi tok ut hannen og satte han i et eget kar. Da roet deg seg blant hunnene også. Hu ene er fortsatt sjef, men det er greit.
Der deler vi er faring Helt likt i en lang periode - men så kunne jeg ikke ha hummene sammen heller. Ble veldig mye slossing mellom de.
Postet 03.11.07 kl 07:25
Postet 06.11.07 kl 11:23
Kampfisker er vel kjent for å ikke like seg så godt når de har veldig stor plass, eller tar jeg helt feil her nå?
Hørte nemlig dette av en som jobber med fisk, og han anbefalte små akvarier til kampfiskene, og da skal akvariene helst ha en hel masse planter, slik at de kan skape seg sine territoriums
Hørte nemlig dette av en som jobber med fisk, og han anbefalte små akvarier til kampfiskene, og da skal akvariene helst ha en hel masse planter, slik at de kan skape seg sine territoriums
Postet 06.11.07 kl 13:08
Postet 11.11.07 kl 18:36
Postet 11.11.07 kl 18:45
Inaktiv bruker

jeg har pallet cilkide par-med yngel
sammen med kileflekkr og sterbai
går fint det,hvis karet ditt ikke er for lite
pallettene er jo ,,sjefene,,da
nå som de har fått yngel
har de i en 112 liter
sammen med kileflekkr og sterbai
går fint det,hvis karet ditt ikke er for lite