Fiskesammensetning og mengde

Planen var å ha kileflekkrasbora (7) og otocinclus (5) sammen med 3 guppyer i 96L, men så ble det bråk me guppyene da.
Den ene damen drepte den andre, sinnataggen går nå alene med 2 tigersnegler i 22 L. Hun får være der til hun føder, hun har vært smellfeit i lang tid nå.

Puttet i 2 indiske kloreker for å få bukt med pestsneglene, disse ser derimot også ut til å være effektive stylister, halen til stakkars Ari (guppygutt) har fått gjennomgå i det siste.

Så da tenkte jeg at det kanskje var like godt å la guppyene flytte og evnt ta inn noen andre beboere som ikke har store flotte haler....
Noen tips til sammensetningen?
Hvordan er det med mengden av fisk? Jeg er veldig usikker på hva som er "passe" og hva som er for mye....

Har rådasand 0,8-1,2 i akvariet og en rot med litt mose på.
Fire anubiasplanter og noen andre jeg ikke husker navnet på, det står på "Min side".
Ph er 6,8 og gh 5. Temp 24 gr C
Syns det virker litt tomt på bunnen jeg, hva med noen pansermaller

Ingen dum ide Tante Atsrid

Har vært en tur på AquaZoo å ble voldsomt sjarmert av 3 stk corydoras leopardus, så de ble med hjem!
Var kun de 3 som var igjen der men kunne tenke meg 2 til, evnt 1, men blir det for trangt på bunnen?
Ottoene tar jo ikke store plassen og klorekene ser jeg skjelden noe til...
Guppyen blir byttet ut med 2 kileflekkrasbora, ble rotete med så mangen arter
Ville kjøpt to til, så trives de bedre. Litt plass er det vel :P
Så morsomt! Gratulerer med coryer! Karet ditt virker jo ikke overbefisket så et par til burde gå bra, fortrinnsvis av samme art.

Synes også det var smart av deg å utvide rasbora-stimen du har istedenfor å ha så mange arter.

Lykke til med de nye sjarmtrollene
Takk for svar begge to, synes dette med mengde ift størrelsen på akvariet er vanskelig:-p
B-gjengen har nå begynt å bli varm i trøyen her, gjemte seg mye de første agene, men er nå en aktiv og leken gjeng!

Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap