Sommerfugle ciklide :)

Er lige kommet hjem med et par Mikrogeophagus ramirezi , de går selv i et 30 liter akvarie.
Ville lige høre om akvariet var for lille til at de måske kunne yngle, og om de kan trives i sådan et 30 liters.

Sry jeg skriver på dansk :P
Jeg tror ikke jeg ville hatt dem oppi et så lite kar Har tenkt å ha et par i en 64 L og ville egentlig ikke hatt dem i så mye mindre kar enn det
Veldig ømfintlige for variable vannverdier, noe som er lettere å rote til i et 30 liter. Og de bør jo også få litt frossenfor osv. som kan bli gris i et lite kar hvis man ikke har god filtrering. Ville anbefalt noe større, uten tvil. Jeg synes min 54l er for liten til permanent hjem til dvergciklider av den størrelsen ihvertfall.

Godt mulig de vil yngle likevel om de er et par. Mener yngling ikke er så stor trivselstegn som alle skal ha det til. Så lenge de ikke lider eller er syke og blir fora greit så gjør mange fisker det.
Dette er jo en dvergciklide, men den trenger desverre litt mere plass enn bare 30 liter.
Det står i basen at den trenger minimum 50 liter. Så du kan nok bruke en 60 liter, og det er bra nok det.
Personlig så synes jeg sommerfuglciklidene trives best i en 100 L, da jeg har hatt de i både 54L og 100L.

Desto større kar, desto mindre arbeid, og mere glede
mine sommerfugl går i 120l og de stor trives. har et 70l som jeg har en plan om å ha yngel i om det kommer men hadde ingen plan om at de skulle bo i det for de rives med god plass
Tak
Tak for svarene jeg tror jeg putter dem ned i et 60 liters så
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap