Jeg hadde også en molly (svart) en gang, eneste overlevende etter en gruppe på 8 i en 250 liter. De andre 7 ble spist av scalarene.
Da denne ene vokste opp og ble litt størrelse på, ble den plutselig aggressiv og begynte med "rompebiting" av alle Keisertetraene. Av en eller annen grunn gikk den rett etter gattåpningen. Snek seg innpå Keisertetraene nedifra og beit tak! Nappet og beit, nappet og beit, så Keisertetraene svømte vilt rundt i karet for å riste den av seg. Den hang på som et frimerke. Ondskapsfulle beist. Meget merkelig oppførsel!
Jeg håpet det ville gå over, men da Keisertetraene svømte rundt med blodige røde gattåpninger (romper, rett og slett) og en av dem døde av det, var det ut med mollyen. Våget ikke ta sjansen på å gi den artsfrender heller, det ville vært for ille om det ble en pøbelgjeng med rompebitere oppi der....
Jeg satte den i et akvarium med bare Corydoras i, og trodde problemet var løst. Men tror du ikke pøbelen satte i gang med samme oppførsel der også?? Den føk rundt og plaget vettet av de stakkars Coryene, som ikke ante hvor de skulle gjøre av seg.
Til slutt hev jeg den oppi en 19 liter, helt alene. Og glemte den.