Valg av fisk.

Jeg har nå fått igang akvariet mitt(ca 200 Liter), og har vannverdier og nitritt under kontroll.

Pr. idag har jeg 6neontetra, 5 kobbertetra og 1 siamesisk algespiser i karet.

Skal ha fler SAE da dette er en stimfisk, men hvilke andre arter går i samme kar som neontetra og kobbertera?

Bør jeg holde meg til disse to artene, og heller kjøpe fler av disse?

Det jeg ønsker er et livlig selskapsakvarium, med mye farger.

Har lyst på guppy, men har hørt at dette går ikke i samme kar som neontetra p.g.a vannverdiene ikke er de samme?
Jeg ville ihvertfall utvidet stimene. Større stimer virker ryddigere og fyller mer ut i karet enn en masse forskjellige småstimer, og de artene du har er jo ganske fargerike. I tillegg ville jeg føyd til noen bunnfisk siden dette området virker litt tomt. Jeg er svak for pansermaller og de passer jo fint sammen med tetraene. Disse holdes også helst i stim og det er masse vakre arter å velge mellom.

Snilt av deg å la SAE'n få noen kompiser også

Guppy skal helst ha litt andre verdier enn disse, ja. Har selv holdt de med pansermaller og tetraer, men de virker veldig svakelige og dør visst lett hos meg. Den eldste ble bare 5 måneder. Det kan skyldes feil vannverdier, feil fôr (de vil nok helst ha mer planter i kosten enn det de andre fiskene får), eller så er de rett og slett ømtåelige fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap