Hvilken fisk er dette?

Hei
Kjøpte noen algespisere i dag, men glemte å spørre hva de heter. Er det noen som kan fortelle meg det? Trodde det var Otto, men på bildene i Kunnskapsbasen ser det ikke ut som de har prikker slik som mine...??

TS
ligner på en vanlig ancistrus sp, men kan også være en annen L-malle.
Bildet er litt vanskelig å se utfra (snodig vinkel?) men vil tro det er en ancistrus av et eller annet slag ja.

Er det bildet som gjør det, eller har den faktisk en s-formet bakkopp/ hale? I såfall ville jeg umiddelbart tatt kontakt med butikken og bedt om å få byttet den inn....
Er litt fersk i faget sjø
Dere har sikkert rett. Har sett litt i fiskebasen, og det ser ut som det stemmer. Regner med at de får "barter" når de blir større. De er bare et par cm, så jeg går ut i fra at de er ganske ung. Den ene har en knekk på halen. Det har jeg ikke lagt merke til. Ser ut til at den spiser godt og klarer seg bra, men butikken skal få høre det ...

Takk for raskt svar til dere begge.

TS
Inaktiv bruker
om det er en ancistru og de er en 2-3 cm vil jeg tippe de er ett par mnd gamle ca, mine yngel som er ca2 mnd er hvertfall ca 2 cm nå.. om det er hanner vil de få barter hvertfall hunnene kan å få litt bart, men ikke på samme måte.. hannen vil få en T formet bart.
Denne ser for meg definitivt deformert ut. Mest sansynlig vil den ikke leve opp til voksen alder. Dra til butikken å bytt den.

E
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap