Fiskesammensetning

Jeg lurer på om en stim med Galaxyrasbora kunne gått sammen med pygmepansermaller og noen små ottoer.
Har lyst og prøve noe nytt, og dette skulle i så fall være i 54literen.
Er galaxyrasbora en kresen fisk? Å holde vannverdiene i fiskebasen ville gått fint, er den grei å holde hvis vannverdiene er ok?
Takker for svar!
Jeg har både Galaxyrasbora og Corydoras. Jeg ville nesten si at begge er de perfekte samboere Begge er harmløse og fullstendig fredelige. Galaxyrasboraene holder til i plantebuskas omtrent midt på mht nivå i akvariet, og Corydorasene steller med sitt på bunnen. Pygmèpansermallene svømmer nok mere rundt i vannet enn vanlige Coryer gjør, og ikke bare på bunnen. Men fredelige og harmløse, det er de.

Otocinclus er også kjent for å være en utpreget fredelig fisk.

Så den kombinasjonen med de tre ville jeg gitt grønt lys til, ja. Det blir nok et flott akvarium når du er kommet i gang Bare husk å gi Galxyrasboraene tette plantebuskas å søke tilflukt i og som de kan henge rundt. De liker åpenbart å ha trygghet i nærheten, slik at de kan søke tilflukt om fare truer. Får de et altfor åpent akvarium, har de en tendens til å bare gjemme seg i de få plantene som er. Da tør de liksom ikke komme helt frem.

Mine danser rundt og lager liv og farge i karet, og jeg har masser av planter i nederste halvdel. I tillegg har jeg tjukt med flyteplanter i overflaten på den ene halvdelen av karet, og disse flyteplantene har lange, hengende røtter ned i vannet. I midten er det altså "ledig", og det er der Galaxyrasboraene danser rundt og viser fargene sine
Har du et bilde av karet? Fant ikke i profilen din.
Hadde javabregner og javamose hvert fine hjemmesteder?
Har nå tenkt på å ha:
corydors hastatus (ble solgt under dette navnet, men ligner på salt og pepper pansermalle)
Galaxyrasbora
Kanskje noen reker feks. kirsebær eller røde krystallreker
Vil dette være en bra sammensetning?
Jarle_B
Har du et bilde av karet? Fant ikke i profilen din.

Jeg er ikke så veldig flink til å oppdatere akvariene i profilen Ser at det ligger en god del gamle bilder og at fiskebestand o.l. ikke er oppdatert på lange tider på flere av dem. (Note to self: Oppdatere akvarieprofiler oftere!)

De er i en 128 liter (jeg har to stk i en reol). Den er ikke oppdatert på år og dag ser jeg
Her er en av Galaxyrasboraene mellom røttene på flyteplantene i karet. De elsker flyteplanter, det demper lyset. For mye eller for skarpt lys ovenfra gjør dem sky, er min erfaring. Flyteplanter demper dette.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap