Palettciklide, går den sammen med mine andre fisker?
Inaktiv bruker

Har lyst på Palettciklide, men går den sammen med mine andre fisker?
Se siden min for oversikt av mine fisker. Og om det går, hvor mange skal jeg ta? Hadde tenkt en han og en hun. Frykter att han kan bli litt masete på henne alene eller?
Mvh
x-ray
Se siden min for oversikt av mine fisker. Og om det går, hvor mange skal jeg ta? Hadde tenkt en han og en hun. Frykter att han kan bli litt masete på henne alene eller?
Mvh
x-ray
Postet 28.01.08 kl 20:31
Postet 28.01.08 kl 21:18
Palettciklide er egentlig ganske fredelig når den ikke har egg og yngel. Problemet er at den stort sett har enten egg eller yngel
Den vil nok gå sammen med fiskene dine, men den vil garantert jage naboene hvis de kommer for nærme. Og mesteparten av bunnarealet på 200 literen din vil bli okkupert av palett-paret.
Det er ingen hensikt å ha flere hunner. Det holder med ei.
Den vil nok gå sammen med fiskene dine, men den vil garantert jage naboene hvis de kommer for nærme. Og mesteparten av bunnarealet på 200 literen din vil bli okkupert av palett-paret.
Det er ingen hensikt å ha flere hunner. Det holder med ei.
Postet 28.01.08 kl 21:22
Inaktiv bruker

Ble ikke helt klok på svarene, er det gambling av meg å skaffe ett par?
Og hva vil i værste fall hende, blir de og fortrenge plassene til mallene.
Har dere noen andre alternativer til lignende fisk, som passer bedre til oppsettet mitt?
Mvh
X-ray
Og hva vil i værste fall hende, blir de og fortrenge plassene til mallene.
Har dere noen andre alternativer til lignende fisk, som passer bedre til oppsettet mitt?
Mvh
X-ray
Postet 28.01.08 kl 22:59
Det finnes mange dvergciklider som sikkert vil egne seg. For eksempel innen Apistogramma-artene
Postet 28.01.08 kl 23:16
Ofte litt gambling med ny fisk med tanke på "akvariefreden".
Tror ikke Peckoltiaen og Ancistrusen din vil bry seg så mye om Palettene.
Da jeg hadde et par Palettciklider, så gikk det veldig greit med tanke på disse. Du har få coryer (2 er lite når det gjeler Corydoras), så det går kanskje greit.
Ikke noe "fasit-svar" her, dessverre
Tror ikke Peckoltiaen og Ancistrusen din vil bry seg så mye om Palettene.
Da jeg hadde et par Palettciklider, så gikk det veldig greit med tanke på disse. Du har få coryer (2 er lite når det gjeler Corydoras), så det går kanskje greit.
Ikke noe "fasit-svar" her, dessverre
Postet 28.01.08 kl 23:17
Inaktiv bruker

Ok, får gå i tenkeboksen litt. Ser att mange av dvergciklidene trenger lav ph, noe jeg ikke har. Har veldig lyst på palettciklider, så tror kanskje jeg må få til en avtale med den lokale fiskesjappa om å få levere dem tilbake om det går galt.
Men er disse i stand til kaldt overlagt drap på mine snille harmoniske fisker ? Fiskene jeg har sett på var ca 5cm.
En liten ting til, om jeg går for paletter er jeg ikke så hypp på att de får yngel. Er det noe måte jeg kan unngå det da?
Mvh
x-ray
Men er disse i stand til kaldt overlagt drap på mine snille harmoniske fisker ? Fiskene jeg har sett på var ca 5cm.
En liten ting til, om jeg går for paletter er jeg ikke så hypp på att de får yngel. Er det noe måte jeg kan unngå det da?
Mvh
x-ray
Postet 28.01.08 kl 23:57
Endret: 29.01.08 kl 00:02
Kommer nok litt an på fiskene, men mine tok i løpet av en helg livet av en stim kileflekksrasbora og noen øksefisk. Nå går de nesten alene sammen med to torpedo algespisere som det ser ut som er raske nok til å slippe unna.
Min VF hann gikk forresten til angrep på hånda mi også så de har tydeligvis ingen hemninger når det kommer til å beskytte yngelene sine.
Min VF hann gikk forresten til angrep på hånda mi også så de har tydeligvis ingen hemninger når det kommer til å beskytte yngelene sine.
Postet 29.01.08 kl 00:15
Postet 29.01.08 kl 00:20
Inaktiv bruker

Ok, da blir det ingen palettciklider på meg da
Mvh
x-ray
Mvh
x-ray
Postet 29.01.08 kl 22:27