Nye fisker døde etter 4 dager...

Hei!
Kan noen hjelpe meg å forstå ka som skjer?
Eg kjøpte en kampfisk og en god stim tetraer på tordag, og etter jobb i dag fant eg kampfisken død på bunn av akvarie. Tetraene har falt fra med jevne mellomrom.

Kampisken var knall rød, men den hadde bleknet mye og det såg ut som den var svart ved gjellene.

Fiskene er ikkje kjøpt i samme butikk, så om de kommer fra samme forhandler vett eg ikkje og de ble avklimatiskerte. Akvarie er på 110 liter og vamnnverdiene fine.

Tør ikkje kjøpe ny fisk før eg finner feilen...
Hvor lenge har akvariet gått?
Hvordan filtrering har du i karet?
Nitritt?

Mange forslag
Ingen nitrit - dråpetestet vannet. GH 4 PH 7
Karet har gått i halvt år ++ så eg e ganske ny i gamet.
Har en vanlig fluval 2+ pumpe.

Med det er mest sannsynlig mitt akvarie og ikkje fisken det er noe gale med?
Tenker på fisken eg har fra før.
du har vertfall for lidå pompa, sko hatt minst 3+ i det akvariet, helst 4+.....
eg har 2+ i et 54l å hadde brukt 3+ visst der va plass, men den blir for stor for mitt.....
Da ska eg invistere i en ny allerede i morgen!

Er det det at den ikkje får opp nok "dritt"? For det er vel det pluss sirkulasjon pumpen er der for? Eller er det noe mer eg ikkje vett om - spør mens eg e i gang
Betyr dette at det ikke var fisk i akvariet før du kjøpte disse nye?
Kun de nye som er døde. Har 5 Back Molly og 2 Ancistrus. Disse lever.
Xon
Da ska eg invistere i en ny allerede i morgen!

Sikkert lurt, men hvis du erstatter Fluval 2+ med 4 +, så ikke kast filtersvampene som var i 2+.
Du må få med deg filterbakteriene som allerede finnes her. Se om du kan få kombinert de nye filterpatronene med de gamle.

Se denne Fluval
Loomis
[QUOTE=Xon]Da ska eg invistere i en ny allerede i morgen!

Sikkert lurt, men hvis du erstatter Fluval 2+ med 4 +, så ikke kast filtersvampene som var i 2+.
Du må få med deg filterbakteriene som allerede finnes her. Se om du kan få kombinert de nye filterpatronene med de gamle.

Se denne Fluval

det går fint, når eg sko ha filtersvamp t min 2+ hadde de ikkje inne t dette, så derfor kjøpte eg t 4+ isteden å delte de i 2. så du sette bare de du har fra før oppå en aen på eina siå, så sette du i heilt nytt på andre siå..

ps. eg e interessert i 2+ din visst du vil selge...
Eg og har Fluval2pluss. Har bestillt ei utvendig.
Du kan få mi gratis altså.
donna
Eg og har Fluval2pluss. Har bestillt ei utvendig. Du kan få mi gratis altså.

seie tusen takk for det
passer godt i dag som varmekolben har gått til hel..... å kokt fiskene

Får den utvendige om 3 veker da Akvasia skal gjere om butikken.
Du har sikkert e-post. adr.
donna
Får den utvendige om 3 veker da Akvasia skal gjere om butikken. Du har sikkert e-post. adr.

thomas.haugvaldstad@lyse.net
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap