Tips til fisk ;)

Lurer på om noen har noen tips til sammensetning i 64 l ? Har tenkt veldig mye på kardinaltetra, ancistrus og sommerfugler, men har hørt at sommerfuglene er litt vanskelige å få til.. Også har jeg veldig lyst på cory, men mange sier denne kombinasjonen er dårlig.. Tips?
Vel sommerfuglene spiser nok kardinalene, men anscistrius og cory burde vel gå greit, annet enn at anscistriusen kan spise eggene coryene evnt legger.
Men jeg kan ikke si noe sikkert siden jeg bare har holdt på et års tid med akvariene mine nå.
Men les masse, man må jo tenke på hva slags vannkvalitet de forskjellige fiskene trives i osv. Hadde jeg vært deg som (virker det som) ikke har startet opp ennå, ville jeg prøvd meg på et biotop akvarie.
Du vet fisker og planter fra ett spesielt sted. Skulle gjerne gjort det selv, men siden jeg har kjøpt fisk etter lyst istedet for vett har jeg masse rart fra forskjellige steder.

Masse lykke til, håper det gir deg glede i maange år fremover.
Tips: spør mona o om coryer, ho driver med oppdrett av dem og vet masse.
Tror ikke akkurat sommerfuglene spiser kardinalene, men det kan hende jeg tar feil.. Har hatt glede av hobbyen i over et år nå, men takk uansett Flere tips?
Hva kan jeg evt. ha istedet for sommerfugler og sammen med cory?
Sommerfugler går sammen med både cory og kardinaler.
De fleste dvergciklider går bra med kardinaltetra. Et lite obs angående Nannacara anomala. Veldig fin ciklide, men kan være en liten rovfisk. Går allikevel veldig fint med kardinaler hos meg.
Dvergciklider og cory kan likevel være et "problem" med tanke på yngel.
Selv om cory er noe av det snilleste du får, så spiser de gjerne dvergciklide-yngel hvis de får sjansen. Og omvendt
OK. Blir det en lur løsning med cory, sommerfugler og kardinaler da?
Sommerfuglene burde egentlig ha litt flere liter enn 64.
Vil du allikevel forsøke sammen med Corydoras, så er en liten flokk dvergcory som C. habrosus verdt et forsøk i dette lille karet
Åja du mener sånne sommerfugler, trodde du mente denne: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=9806
De fleste corydoras vil gå greit og dette er en fin bunnfisk. For å få litt liv i karet er det kjekt med en liten stim av en eller annen liten fisk. Her er det mange muligheter og neontetra eller kardinaltetra er et greit alternativ. Men det finns mye annet spennende. Neon finnes jo i nesten alle kar.
Jeg har nettopp satt opp en 80-liter og der har jeg valgt Titteya-barbe som stimfisk. Jeg er godt fornøyd med dem.

Et par med små guramier vil også passe i et slikt kar. Dverg-gurami eller honning-gurami bør gå fint i en 60 liter.

Galemor
Åja du mener sånne sommerfugler, trodde du mente denne: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=9806

Hehe.. Nei, det var nok jeg som forklarte litt dårlig :P Mente sommerfuglciklide
Men la oss si at jeg skal ha sommerfugler, kardinaler og salt og pepper cory.. Hvor mange av hver type?
Et par sommerfuglciklider - To må de jo være. (Ikke flere i 64 liter.)
6 - 10 cory - Corydoras trives best når de er flere, så en liten gruppe på 6 eller flere anbefales. Velger du C. habrosus så er det sikkert plass til flere enn 6.
10 - 15 kardinaler - Dette er jo en stimfisk. Noe mindre enn 10 stk bør du ikke ha.
Bare mitt forslag
Loomis
Et par sommerfuglciklider - To må de jo være. (Ikke flere i 64 liter.) 6 - 10 cory - Corydoras trives best når de er flere, så en liten gruppe på 6 eller flere anbefales. Velger du C. habrosus så er det sikkert plass til flere enn 6. 10 - 15 kardinaler - Dette er jo en stimfisk. Noe mindre enn 10 stk bør du ikke ha. Bare mitt forslag ;)

Jo fler kardinaler jo penere, jeg ville sagt minst 20 for å få den effekten som er grunnen til at man holder dem.
Tror jeg begynner med 10 kardinaler, et par sommerfugler og 8 cory til å begynne med da.. Får heller spe på litt etterhvert
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap