Hvem angriper guppy-hannen min?

Har nå mistet to guppy hanner, en etter den andre. Jeg hadde først tre guppyer, to hunner og en han. Etter en uke eller to så var det dårlig stelt med finner på hannen, og han døde etterhvert. Jeg trodde det kunne være finneråte, men ingen andre hadde det og har ikke sett noe til det siden (det skal jo være så smittsomt?).

Jeg kjøpte en ny hann-guppy, pluss litt sebrafisk, et par reker og en ancestrus til å spise alger. Alt så ut til å være akvariumparadis, men i dag ligger plutselig bare restene av den vakre guppy-hannen på bunnen av akvariet.

Er det hunnene som angriper hannen? Etter hva jeg forsto fra [URL=http://dpc.uba.uva.nl/cgi/t/text/text-idx?c=ctz;sid=ac0ce625d9a07eda59f95d8bec10540f;idno=m7401a07;view=text;rgn=div2;cc=ctz;node=m7401a07%3A6.2]denne siden [/URL] at hunner kan angripe hanner. Er det noen som har erfaring med det?

Noe jeg kan gjøre?

Det var et bra spørsmål, har lurt på det samme jeg å. Har mista 2 hanner på bare noen uker jeg også,veldig merklig siden hunnene lever i beste velgående.
Jeg lure på akkurat det samme!
Igårkvled la jeg merke til at den eneste hann guppy fisken min ble anngrepet av sverddragedamen. Og i mårres når eg sto opp hadde hun spist av nesten hele halen til hann guppyen, nå svømmer han på overflaten og gjemmer seg vekk fra di andre, tanken jeg da hadde var og separer di frahverandre men nå har jeg bare 2 reisebur som er 2-3 liter, men nå har jeg ikke noe varmepumpe som jeg kan ha i det, noen forslag til hvilken måte jeg kan gjør?
Sverddragere vil ofte jage guppyhanner grunnet den store halen. Min anbefaling er å gi bort enten guppy eller sverddragere da problemet ikke vil gå over av seg selv.

Har ikke erfaring med at hunner tar hannene, men det er lenge siden jeg hadde guppy i gruppe.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap