Pris på guppy
Hei er ny her. Fikk for 3uker siden en akvarium startpakke på 60 liter, alt nytt.. Akvariet har nå stått 3uker å er klar til fisk. Skal ha Guppy i det. men har noen spørsmål:
Vet dette kanskje varierer veldig, men hva ligger prisen på en enkelt Guppy?
Hvor mange er det lurt å skaffe seg når enn først skal skaffe seg Guppy?
Takker for svar. Eple
Vet dette kanskje varierer veldig, men hva ligger prisen på en enkelt Guppy?
Hvor mange er det lurt å skaffe seg når enn først skal skaffe seg Guppy?
Takker for svar. Eple
Postet 01.04.08 kl 02:36
Velkommen til AF
Vanlig kulturguppy i butikk koster gjerne rundt 20-25 kr.
Kjøper du disse privat så blir det vel en femmer eller tier.
I 60 literen din nå så bør du ikke starte med mere enn et par hanner og tre-fire hunner.
De blir fort flere allikevel
Guppy-informasjon som du bør lese.
Vanlig kulturguppy i butikk koster gjerne rundt 20-25 kr.
Kjøper du disse privat så blir det vel en femmer eller tier.
I 60 literen din nå så bør du ikke starte med mere enn et par hanner og tre-fire hunner.
De blir fort flere allikevel
Guppy-informasjon som du bør lese.
Postet 01.04.08 kl 02:44
Endret: 01.04.08 kl 02:46
Velkommen til en fin hobby da
Guppy koster ikke stort, da disse formere seg rimlig fort om man har en hunn og en hann. Du kan jo prøve å få tak i privat og der kan vel prisen ligge rundt 15,- og i butikk rundt det dobbelte.
Kjøp deg noen ancistrus maller også, så har du noen til å ta seg av algene.
Og en liten cory stim, så vil du få et fint akvarie.
Var jaggu Loomis våken også og tidliggere ute med svar:P
Guppy koster ikke stort, da disse formere seg rimlig fort om man har en hunn og en hann. Du kan jo prøve å få tak i privat og der kan vel prisen ligge rundt 15,- og i butikk rundt det dobbelte.
Kjøp deg noen ancistrus maller også, så har du noen til å ta seg av algene.
Og en liten cory stim, så vil du få et fint akvarie.
Var jaggu Loomis våken også og tidliggere ute med svar:P
Postet 01.04.08 kl 02:47
Endret: 01.04.08 kl 02:48
Postet 01.04.08 kl 02:51
EpleHei er ny her. Fikk for 3uker siden en akvarium startpakke på 60 liter, alt nytt.. Akvariet har nå stått 3uker å er klar til fisk. Skal ha Guppy i det. men har noen spørsmål: Vet dette kanskje varierer veldig, men hva ligger prisen på en enkelt Guppy? Hvor mange er det lurt å skaffe seg når enn først skal skaffe seg Guppy? Takker for svar. Eple
Velkommen, og jeg lover, denne hobbyen kommer du ikke til å angre ett sekund på at du begynte med
Prisen på guppy pleier å ligge på 19-29 kroner. Men har faktisk vært borti en butikk som har forlanget 79kroner for en guppy. (Denne er nå konkurs.. skjønner ikke helt hvorfor:P)
et bra tall og begynne med er 2-3 jenter og 1 gutt. Er det flere gutter vil akvariet ditt ende opp som Taxikøen en sen lørdag ute på byen:P
Postet 01.04.08 kl 02:56
Postet 01.04.08 kl 03:08
Postet 01.04.08 kl 06:53
Tom KristiansenVelkommen til en fin hobby da:) Guppy koster ikke stort, da disse formere seg rimlig fort om man har en hunn og en hann. Du kan jo prøve å få tak i privat og der kan vel prisen ligge rundt 15,- og i butikk rundt det dobbelte. Kjøp deg noen ancistrus maller også, så har du noen til å ta seg av algene. Og en liten cory stim, så vil du få et fint akvarie. Var jaggu Loomis våken også og tidliggere ute med svar:P
Personlig synes jeg dette er for stor fiskebelastning på et helt nyinnkjørt kar. Jeg ville startet med tre guppy - en hann og to hunner; og en eller to ancistrus.
Postet 01.04.08 kl 07:32
anette[QUOTE=Tom Kristiansen]Velkommen til en fin hobby da:) Guppy koster ikke stort, da disse formere seg rimlig fort om man har en hunn og en hann. Du kan jo prøve å få tak i privat og der kan vel prisen ligge rundt 15,- og i butikk rundt det dobbelte. Kjøp deg noen ancistrus maller også, så har du noen til å ta seg av algene. Og en liten cory stim, så vil du få et fint akvarie. Var jaggu Loomis våken også og tidliggere ute med svar:P
Personlig synes jeg dette er for stor fiskebelastning på et helt nyinnkjørt kar. Jeg ville startet med tre guppy - en hann og to hunner; og en eller to ancistrus.
Nå skrev ikke jeg at trådstarter skulle putta alle disse fiskene oppi med en gang heller da Men var mere ment som et forslag til fiske sammensetning.
Postet 01.04.08 kl 08:17
Postet 01.04.08 kl 08:47
Fisk
Var i dag å kjøpte 3stk Ancistrus, som "innkjørings" fisk, venter 1 ukes tid før jeg kjøper guppy. Takker for svar, mye fin info å hente her.
Postet 01.04.08 kl 15:51
Postet 04.04.12 kl 19:28
Inaktiv bruker

Hørtes veldig normalt ut ja.
Postet 04.04.12 kl 19:37