Hissige fisker
som sakt så har jeg yngel på guppyer. og jeg prøvde å legge dem oppi et 180L med andre fisker. men de svømte etter de små, og "stikket" etter dem. noen forslag til hva jeg kan gjøre for å ungå dette?
fikk beskjed av dyrebutikken at jeg måtte ta ut de andre fiskene, for så å hive oppi guppyene, men det blir jo dumt å gjøre det hver gang det kommer nye fikser oppi. noe annet å gjøre?
fikk beskjed av dyrebutikken at jeg måtte ta ut de andre fiskene, for så å hive oppi guppyene, men det blir jo dumt å gjøre det hver gang det kommer nye fikser oppi. noe annet å gjøre?
Postet 31.05.08 kl 23:07
Postet 01.06.08 kl 10:46
Postet 01.06.08 kl 10:52
BentejentaHei. det beste er vel å ha masse tette planter eller flyte planter ynglen kan gjemme seg i. Det kommer masse mere yngel,tro meg. så at noen blir spis er jo bare bra så du slippper å ha overbefolkning av guppy.
det er flyteplante oppi. og jeg prøvde å ta oppi en guppy, og den gjemte seg i plantene. men de andre fiskene holder seg og oppi der etter den va satt uti. så jeg har lett etter den lille, men finner den ikke. så den er sikkert død nå.
Postet 01.06.08 kl 10:55
Postet 01.06.08 kl 10:56
Til den er for stor til å passe inn i munnen på de andre fiskene De aller fleste fisk ser på yngel som mat.
En fødekasse er for liten til å ha yngel i i ukesvis. Enten hadde jeg kjøpt mer flyteplanter. En skikkelig haug med hornblad for eksempel. Eller hatt et eget akvarium hvor yngelen kan være til de er store nok.
Jeg valgte eget akvarium til yngelen, og etter 1 mnd hadde jeg 150 guppy. De kalles ikke "millionfisk" uten grunn kan man si....!
Så nå bruker jeg flyteplanter og lar heller naturen gå sin gang. Noen vil alltid overleve innimellom flyteplantene. Jeg hadde ikke plass til alle fiskene, og siden guppy formerer seg så fort, er de ikke de enkleste fiskene å selge/gi bort heller.
En fødekasse er for liten til å ha yngel i i ukesvis. Enten hadde jeg kjøpt mer flyteplanter. En skikkelig haug med hornblad for eksempel. Eller hatt et eget akvarium hvor yngelen kan være til de er store nok.
Jeg valgte eget akvarium til yngelen, og etter 1 mnd hadde jeg 150 guppy. De kalles ikke "millionfisk" uten grunn kan man si....!
Så nå bruker jeg flyteplanter og lar heller naturen gå sin gang. Noen vil alltid overleve innimellom flyteplantene. Jeg hadde ikke plass til alle fiskene, og siden guppy formerer seg så fort, er de ikke de enkleste fiskene å selge/gi bort heller.
Postet 01.06.08 kl 11:01
NilleTil den er for stor til å passe inn i munnen på de andre fiskene :) De aller fleste fisk ser på yngel som mat. En fødekasse er for liten til å ha yngel i i ukesvis. Enten hadde jeg kjøpt mer flyteplanter. En skikkelig haug med hornblad for eksempel. Eller hatt et eget akvarium hvor yngelen kan være til de er store nok. Jeg valgte eget akvarium til yngelen, og etter 1 mnd hadde jeg 150 guppy. De kalles ikke "millionfisk" uten grunn kan man si....! Så nå bruker jeg flyteplanter og lar heller naturen gå sin gang. Noen vil alltid overleve innimellom flyteplantene. Jeg hadde ikke plass til alle fiskene, og siden guppy formerer seg så fort, er de ikke de enkleste fiskene å selge/gi bort heller.
ok tusen takk for svaret=) men fiskene er store nok nå. det er bare de andre fiskene som er så hissige når det kommer nye fisker oppi. særlig regnbuefisken jeg har. ellers har jeg de voksne guppyene oppi et eget kar for bare guppyer.
Postet 01.06.08 kl 11:04