Hva gjør jeg?

Har nettopp kjøpt 2 palettciklider(Pelvicachromis pulcher), tror jeg ivertfall. Ifølge folka i butikken er det det.

Hoa jager hannen hele tiden nesten. Hoa legger seg i en kokosnøtt og med en gang hannen begynner å nærme seg nøtta, flyr hoa ut å jager hannen bort. Ho jager den ikke bare bitte litt, ho jager han fram og tilbake i karet. Er dette normalt?

Hannen ligner veldig på en Pelvicachromis pulcher, mens hoa syns jeg ligner litt på en Pelvicachromis sacrimontis.

Legger til noen bilder. (litt uklart, men men).
Bilde nr.1 er hannen
Bilde nr.2 er hoa

Har nettopp kjøpt 2 palettciklider(Pelvicachromis pulcher), tror jeg ivertfall. Ifølge folka i butikken er det det.

Hoa jager hannen hele tiden nesten. Hoa legger seg i en kokosnøtt og med en gang hannen begynner å nærme seg nøtta, flyr hoa ut å jager hannen bort. Ho jager den ikke bare bitte litt, ho jager han fram og tilbake i karet. Er dette normalt?

Hannen ligner veldig på en Pelvicachromis pulcher, mens hoa syns jeg ligner litt på en Pelvicachromis sacrimontis. Ser noen om begge er pulcher eller er det en av hver?

Legger til noen bilder. (litt uklart, men men).
Bilde nr.1 er hoa
Bilde nr.2 er hannen
Jeg kan ikke så mye om palletter, men generelt jager ciklider en del..
Og jeg kan heller ikke så mye om disse ciklidene at jeg kan si noe om art.
Men aggresiv atferd er ganske vanlig til de får avgjort teritorier.
Mvh Asle
Synes begge ser ut som palletter, jeg..
Hvordan er størrelsesforholdet mellom hannen pg hunnen? Kan ikke så mye om paletter, men synes jeg har lest et sted at det er viktig at hannen er større enn hunnen, ellers vil hun ikke akseptere ham. Da kan du ende opp med en hunn som jager hannen som du beskriver...
Hoa og hannen er ca like store. Det er ikke mye str. forskjell på dem.
Hannen burde være størst, ellers vil ikke hunnen respektere hann. At hun jager hann vekk fra hulen kan oxo tyde på egg. Hadde samme problemmet som deg med lik størrelse på hann og hunn og der måtte jeg flytte hannen hver gang hunnen hadde egg, ellers ville hun drept han.

Karret er oxo for lite for paletter, de skal ha MINIMUM 60 liter. Det kan oxo være grunnen til at hunnen ikke bare jager hannen litt, men frem og tilbake. Han har ingen mulighet til å komme unna.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap