Jeg har funnet egg i karret

når jeg skulle gjøre rent karret for noen dager siden fant jeg mage egg under/siden av en stein. jeg lurer på hvilken fisk det kunne ha vært som la eggene under /ved siden av steinen?

jeg har to pleco maller og sebra ciclider og noen kurvciclider, slørtetraer og norsk flaggtetra men legger noen av de egg under steiner?

malleballe
når jeg skulle gjøre rent karret for noen dager siden fant jeg mage egg under/siden av en stein. jeg lurer på hvilken fisk det kunne ha vært som la eggene under /ved siden av steinen? jeg har to pleco maller og sebra ciclider og noen kurvciclider, slørtetraer og norsk flaggtetra men legger noen av de egg under steiner?

Er du sikker på at det ikke er Ancistrus maller du har?
Kurvciklider velger helst steiner på bunnen å legge eggene på, så jeg tipper det er dem.
mona o
Kurvciklider velger helst steiner på bunnen å legge eggene på, så jeg tipper det er dem.

Men de ligger jo ikke på steinen eller på en rot, men på siden og under? Da virker det jo nesten som det kunne vært egg fra en malle som har gravd seg en hule under steinen.

Om ikke trådstarter har flytta på steinen da?
Tom Kristiansen
[QUOTE=mona o]Kurvciklider velger helst steiner på bunnen å legge eggene på, så jeg tipper det er dem.

Men de ligger jo ikke på steinen eller på en rot, men på siden og under? Da virker det jo nesten som det kunne vært egg fra en malle som har gravd seg en hule under steinen.

Om ikke trådstarter har flytta på steinen da?

Jeg tenkte at dette er typiske trekk fra Ancistrus, men trådstarter skriver at han har Pleco... *tja*
Nå kjenner ikke jeg til hvordan pleco formere seg, men har selv et lekspar med røde kurvciklider og disse legger eggene på skifersteiner, eller andre flater på røtter etc. De legger ikke egg under steiner. Men om trådstarter har flytta på steinen så kan jo egga ha falt av.
"Under/siden av en stein" står det, så da kan det være kurvciklidene som forsøkte å gjemme dem litt. Mine røde kurvciklider har lagt egg på loddrette flater som f.eks. en trerot, i mangel av noe annet.
"I nøden spiser selv fanden fluer" heter det jo

Siden eggene ble oppdaget først når steinen ble flyttet på, så er det jo vanskelig å si nøyaktig hvordan de var plassert i forhold til bunnlaget.
Jeg tviler sterkt på at det er ancistrus/pleco egg....
Men det kan selvsagt være sebraciklide-egg også, selv om jeg da tror man raskt hadde blitt oppmerksom på at noe var på gang i karet ettersom de ville blitt fryktelig territorielle og jaget alt og alle.

Bilder hadde nok oppklart ganske mye
En ancistrus kunne jo gravd ut en hule under en stein å legge egga side der, og kurv ciklidene blir også veldig territorielle når de har egg. Jeg har wigglers nå og om en tetra e.l kommer for nær så blir det juling hehe. de har tom gitt seg på hånda mi om jeg har kommet for nær. men et bilde hadde oppklart det meste ja
har du bilder av eggene
jo jeg har en ancitrus også men jeg har ikke to av dem
men hva skal jeg gjøre med eggene?
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap