Hva er deres mening om min sammensettning i 160literen..
Da begynner ting å flaske seg i 160 literen...
Satt opp med metallhalogen 2x150 (8000K) lampe. (Jada altformye lys, men det ble veldig bra..
Masse planter, et par røtter. fin sand
5 Cory Metae
5 Cory Strebai
1 Cory Sodalis (fulgte med Strebaiene ved en feil)
ca 50 Fantomtetraer
20 Kardinaler
2 SAE (meningen er å fjerne disse når jeg får tak i de)
Er da karet fullt nok med fisk??
Kan poste bilde etterhvert..
Hva tror dere??
Satt opp med metallhalogen 2x150 (8000K) lampe. (Jada altformye lys, men det ble veldig bra..
Masse planter, et par røtter. fin sand
5 Cory Metae
5 Cory Strebai
1 Cory Sodalis (fulgte med Strebaiene ved en feil)
ca 50 Fantomtetraer
20 Kardinaler
2 SAE (meningen er å fjerne disse når jeg får tak i de)
Er da karet fullt nok med fisk??
Kan poste bilde etterhvert..
Hva tror dere??
Postet 05.08.08 kl 14:50
Det hørtes veldig fullt ut iallefal. Nå er ikke jeg fan av flere arter stimfisk i samme sjikt i akvarie. Hvordan ser det ut med både kardinal og fantomtetra, det blikke rotete??
Ellers liker jeg heller å ha en stor gruppe av de samme coryene enn litt av de og de. Coryene trives best med sin egen art, så jeg ville heller hatt ti like, enn 5 av hver.
Men det er bare min mening
Ellers liker jeg heller å ha en stor gruppe av de samme coryene enn litt av de og de. Coryene trives best med sin egen art, så jeg ville heller hatt ti like, enn 5 av hver.
Men det er bare min mening
Postet 05.08.08 kl 17:11
Det hørtes kanskje litt mye ut med 50 fantomtetra, men de trives sikkert veldig godt med så stor stim.
Men jeg er enig med innlegget ovenfor, to ulike typer stimfisk i et relativt lite akvarium blir veldig kaotisk å se på. Jeg forsøkte det i en 250 liter, og ble helt tullete av å se på alle de småfiskene virre rundt i et salig kaos. Jeg hadde to arter tetra, og angret kjapt. Skulle heller hatt flere av bare èn art. Det er mere harmonisk å se på kun EN art, faktisk
Men, hvis ikke dine øyne blir litt "huggærne" av alle de ulike fiskene, så gjør det sikkert ingenting
Jeg synes ikke du bør ha noe mere fisk enn dette i 160 literen, husk at tetraene vokser de også. Eller, unntatt noen flere Corydoras av samme art som en av de du har fra før. Det er alltid plass til å skvise inn noen Corydoras til, det er mitt motto! (hehe)
Men jeg er enig med innlegget ovenfor, to ulike typer stimfisk i et relativt lite akvarium blir veldig kaotisk å se på. Jeg forsøkte det i en 250 liter, og ble helt tullete av å se på alle de småfiskene virre rundt i et salig kaos. Jeg hadde to arter tetra, og angret kjapt. Skulle heller hatt flere av bare èn art. Det er mere harmonisk å se på kun EN art, faktisk
Men, hvis ikke dine øyne blir litt "huggærne" av alle de ulike fiskene, så gjør det sikkert ingenting
Jeg synes ikke du bør ha noe mere fisk enn dette i 160 literen, husk at tetraene vokser de også. Eller, unntatt noen flere Corydoras av samme art som en av de du har fra før. Det er alltid plass til å skvise inn noen Corydoras til, det er mitt motto! (hehe)
Postet 05.08.08 kl 17:28
Endret: 05.08.08 kl 17:29
Faktisk så stimer tetraene veldig forskjellig.. Fantomene har vært der i ca 8 mnd og er store, men kardinalene er små havnet oppi der sist uke... akvariet ser nesten litt tomt ut, Fantomene fra midten og ned kardinalene fra midten og opp... og fantomene stimer veldig lite men holder seg mest rund den store rota jeg har i midten...
Coryer er min soleklare favoritt da...
Coryer er min soleklare favoritt da...
Postet 05.08.08 kl 18:36
Er egentlig enig med mona og galemor i at det begynner å bli fullt. Men er det ikke slik med di fleste av oss, har EGENTLIG litt for mye fisk. En tenker ikke alltid på at fisk vokser, og enkelte vokser veeeeldig fort. Har selv nå 9 karr fra 54L til 500L og må vel også innrømme at det er et parr av dem det er litt for mange fisk i....
Legger inn et par bilder fra min 500L her for å dele med deg og andre
Mvh Leif
Legger inn et par bilder fra min 500L her for å dele med deg og andre
Mvh Leif
Postet 05.08.08 kl 18:56
Har du senket playmobåten??
Hehe, jeg er vel en av dem som heller vil ha for få enn for mange fisk.
I 200l har jeg
10 amandatetra
8 c. habrosus
2 betta splendens
1 kinesisk algeeter
1 platy og
3 eplesnegler
Verken bettaene, kineseren eller platyen skal være der.
I min 96l har jeg bare ca
20 venuser og
10 reker
Hehe, jeg er vel en av dem som heller vil ha for få enn for mange fisk.
I 200l har jeg
10 amandatetra
8 c. habrosus
2 betta splendens
1 kinesisk algeeter
1 platy og
3 eplesnegler
Verken bettaene, kineseren eller platyen skal være der.
I min 96l har jeg bare ca
20 venuser og
10 reker
Postet 05.08.08 kl 22:11
GalemorHar du senket playmobåten?? Hehe, jeg er vel en av dem som heller vil ha for få enn for mange fisk. I 200l har jeg 10 [URLBLOCK1] 8 c. [URLBLOCK2] 2 betta [URLBLOCK3] 1 [URLBLOCK4] 1 [URLBLOCK5] og 3 [URLBLOCK6] Verken bettaene, kineseren eller platyen skal være der. I min 96l har jeg bare ca 20 [URLBLOCK7] og 10 [URLBLOCK8]
Hei galemor
Ja faktisk er båten senket. Begynte egentlig som en fleip da det fulgte med på kjøpet på et karr. Men det endte tilslutt i 500L. Og båten, ja den er diger. Det er flere åpninger og spesiellt trives mindre malawier og gibbiene / ancistrusene som er i det karret veldig godt i båten. Så lenge matrosene trives, blir båten i "badekarret".
Mvh Leif
Postet 05.08.08 kl 22:39
Postet 07.08.08 kl 11:09
Postet 07.08.08 kl 11:12
Postet 07.08.08 kl 11:13
Postet 07.08.08 kl 11:14
Postet 07.08.08 kl 17:56
Postet 07.08.08 kl 21:06
Postet 08.08.08 kl 10:10