Stjernedanio eller annen asiatisk stimfisk til karet mitt?

Har sett med beundring på denne fisken en stund: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=15801

Jeg har ingen stimfisk i 275 l. min. Det har vært "tomt" i over et år. Hadde vært fint om jeg greide å finne noe snart.. :P Har holdt tilbake fordi jeg har veldig lyst å velge "rett" denne gangen. Det går 4 stk ganske store prakt botia i dette karet, og to stk SAE . 1 pærlegurami og en værål + 3 stk amanoreker. Tenkter litt på om jeg kunne hatt en skikkelig stor stim med disse stjernedanio, men her trenger jeg andres mening. Karet er forresten fullt av planter, mose, flyteplanter og masse gjemmesteder. Av og til ser det HELT tomt ut når prakt botiaene stikker seg vekk...
Men jeg er redd for om botiaene eller SAE vil skremme dem? Ei i dyrebutikken mente at botiaen er ganske fredelig og mest opptatt av sine egne.
Leste også en artikkel der det sto at de muligens er utrydningstruet, men har lest andre ting etterpå. Tror ikke de på butikken er viltfanget ihvertfall. Isåfall vil jeg være betenkt med å kjøpe dem.

Hva mener dere? Vil det være dumt av meg å prøve disse? Med tanke på fiskens beste. Temperatur er på 27' c forresten.

Eller noen andre forslag til stimfisk fra Asia? Har også vurdert Indisk glassmalle, (de er jo så stilige) men de blir jo ganske store og jeg ønsker en stor stim av et slag så jeg har vært i tvil.

Håper noen kan hjelpe meg å veie for og imot her, eller kanskje komme med et kjempegodt forslag til en fin stimfisk!
Du må ikke finne på å putte stjernedanio i et kar med stor fisk (som for eksempel praktbotia) - det blir altfor dyr mat for praktbotiaene.... ,)

Min favoritt-stimfisk fra asia må være fembåndsbarbe- Det blå metallskinnet i de svarte stripene til denne fisken er utrolig flott å se på, særlig når det kommer en stor stim svømmende

Jeg er også veldig, veldig glad i "torpedobarben" som den kalles. (Puntius denisonii) - den er helt nydelig! Men jeg vil ikke anbefale at du skaffer denne, jeg synes den kler å ha bedre svømmeplass en du kan gi i dette karet.
Ok, da er den utelukket samme hva damen i butikken sier. Takk for et klart svar.

Håper noen har et godt forslag til meg da. Det ser så trist ut når det er så tomt.
Denne er jo en del større: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6468 Kan den gå bedre tro?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap