Kampfisk

hei folkens kan jeg ha en kampfisk hann sammen med disse fiskene??:

black molly
praktbotia
pleco
ancirius sp.
blå gurami
gull gurami
palettciklider
gullfisker
kinesisk alge eter
prikket knurremalle
Jeg ville definitivt ikke hatt det. Palettene vil barbere halen hans ganske kjapt. Mulig guramien vil ta for seg også. Disse er kjent for å være forholdsvis aggressive, men jeg vet ikke om han ville nappet finnen til kampfisken. Uansett - jeg hadde ikke tatt sjansen
Molly kan være finnenappere, og det er ikke helt bra med kampfisk
pleco og ancistrus kan gå fint, de holder seg på bunnen og napper ikke finner, og kampfisken vil la dem være i fred.

Blågurami/gullgurami bygger og skumrede, og er litt aggressive, så jeg tror ikke det kunne gått uten en veldig stor overflate.

Gullfisk skal ha kaldere vann enn kampfisken, og er ikke noen god sammensetning. Uansett vil kampfisken nappe på finnene hvis det er slørhale du tenkte å ha.

De fiskene jeg ikke har nevnt vet jeg ingen ting om, så det får noen andre svare på!=)
Gullfisk kan komme til å ete kampfisken ved et uhell. Men som Maretard sier, skal de uansett ha kaldere vann enn kampfisken.

Praktbotia vil jeg absolutt ikke anbefale sammen med kampfisk; de vil trolig ete opp finnene hans etter hvert.

Guramiene kan det gå bra med, spørs hvor stort kar du har.
jeg har disse sammen med kampfisk

2 gullfisker
4 a. corydoras
6-7 cherry barbe
3 platy
3 k. ål
+ snegler

har gått så fint..

de har en temp. på 23 grader (tror jeg)
Jeg har prøvd å ha kampfisk aleine i en 13-liter, og jeg har prøvd sammen med andre vennligsinnede fisker i 70-100 litere. Jeg vil si at kampfisker trives absolutt best aleine, i et kar med lav vannsirkulasjon i karet. (luftdrevet filter er topp.)

Med normalsirkulasjon, så vil kampfisken slite med å svømme, og dermed å ta til seg næring. Kampfisker elsker levende fòr, men det blir svært vanskelig å få tak i det dersom det blir kastet rundt i lynfart. Den vil også kunne slite såpass mye med svømmingen at finnene blir fillete og stygge.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap