Guppyene mine slåss!

Merket her en dag at halefinnen til den ene guppy-gutten min, Timmy, var temmelig ødelagt.
Noen av de andre hannene var ganske aggressive på parringsfronten.
Så nå har jeg kvittet meg med en del av guppyene.

Har nå tre guppy-gutter og seks guppy-jenter, pluss en del unger som begynner å vokse til...

Men nå er Timmy begynt å bli aggressiv og biter i halen til kompisen sin, Torres
Skjønner ikke hvorfor, Torres er snill som et lam, han er litt skjev i kroppen så han svømmer ikke så fort som de andre, så tviler på at han er en trussel for Timmy.

Har det klikka for Timmy etter mobbingen han ble utsatt for?
Kommer halefinnen hans til å gro igjen?

(Timmy er han blå og Torres er han med rød hale)
Guppyhanner krangler alltid mer eller mindre ovenfor hverandre, ihvertfall når det er damer i nærheten. Har aldri hørt om at de biter hverandre, men de fleste dyr tar jo hardere igjen når de har blitt utsatt for noe galt..

Halen vokser nok ut igjen over tid, så lenge han ikke har noe problem for svømminga hans så er det nok bare stoltheten som er problemet nå :P
Du kan jo forsøke å kjøpe tre hunner til om karet ditt er stort nok?
Ellers bryr ikke fisk seg om at den svake ikke er noen trussel, den sterkeste overlever og hevder sin rett Men med flere hunner blir nok den sterke opptatt en god stund fremover=)
Maretard
Du kan jo forsøke å kjøpe tre hunner til om karet ditt er stort nok? Ellers bryr ikke fisk seg om at den svake ikke er noen trussel, den sterkeste overlever og hevder sin rett;) Men med flere hunner blir nok den sterke opptatt en god stund fremover=)

Jeg er enig med Maretard. Kjøp minst 3 huer til. En tommelfinger regel for iallefall levendefødere er minst tre huer pr hann. Det vil helt sikkert roe ned aggresiviteten til hannene dine.
Mvh Leif
Hm ok, får vel skaffe et par hunner til da.
Men uansett hvor mange hunner jeg har, går alle gutta etter den samme jenta... Derfor de slåss.
De andre jentene får svømme helt i fred...
Tilfeldig bekjentskap
© Liz Helen
Reklame for plussmedlemskap