Lyst på stimfisk i mitt 325 liters akvarie! hjelp meg?

Hei.
Har et 325l akvarie, med en stor og god utvendig pumpe.

Jeg har så utrolig lyst på ett rent og pent Stimfisk akvarie, og jeg synes at det finnes ikke noe finere enn ett akvarie som har en stor stim med ett eller annet...
Noen som har noen forslag for hva slags stimfisk jeg kan velge, og evt hvor mange individer jeg kan ha i ett såpass stort akvarie? det eneste jeg har pr dags dato i akvarie er en gibbycebs eller hva den heter og den er jo helt ufarlig..

Tam har neontetra som månendens fisk, sikle sikle 30 til 170spenn.. kunne ha blitt mange da

på forhånd takk for at du tok deg tid til å lese spørsmålet mitt og evt. svarte!

Thomas
venusfisk er jo nydeli når de spiler ut finnene, i 300l ville jeg valgt 20 og oppover.
Jeg har alltid syntes at Øksefisk er skikkelig kule. Disse holder til i topp regionen. I en 325L kan man ha mellom 20-40 av disse.
Neontetra eller Kardinaltetra er jo også veldig fine stimfisker, jeg synes de "popper" skikkelig bra vist man har masse grønne planter. Disse holder til i midt regionen. De kan man ha 20-30 av.
Og selvfølgelig Corydoras for den nederste regionen. De kan man ha alt mellom 5 og 20 av i en 325L.

Sånn på sparket var dette jeg klarte og koke fram.

vh Tom
Stimfisk
Jeg liker godt Kardinaltetra de skinner godt i fargenne med riktig lys ellers er rødmunstetra en veldig fin fisk. Disse koster lit mer en Neontetra men du vil nokk ikke angre senere. jeg kjøpte Neontetre første gang å når jeg senere ville bytte var det ikke lett og selge disse videre så jeg måtte blande de med Kardinalene. Skjørte tetra kan du få av meg hvis du ikke bor så langt unna skal forøverig til Oslo i dag, kan jo kansje ta noen med. Disse yngler lett under gode forhold tlf 924 69 700
NorthHawk
Kardinaltetra er jo også veldig fine stimfisker, jeg synes de "popper" skikkelig bra vist man har masse grønne planter. Disse holder til i midt regionen. De kan man ha 20-30 av.

Vel, jeg har 100 kardinaltetra i et 400l kar og det er akkurat passe. Jeg kjøpte først 30 og de bare "forsvant", det ble så få av de at de nesten ikke syntes. Det kommer helt an på hvor mange andre fisker du vil ha, men kjører du planter og en par maller så kan du ha rimelig mange små tetra typer. Korallrød smykketetra er også nydelig, men ikke den billigste fisken.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap