Hjelp! palettene jager hverandre!

De har aldri gjordt det før!
De ANGRIPER så fort de ser hverandre!! Hva kan dette være?
Hannen slurver litt med å passe på yngelen,
så hun blir litt sur på han og dytter han bort.
Kan det kanskje være at raseriet har vokst seg inn i henne,
og nå sluppet løs som et monster?!

<embed src="http://www.youtube.com/v/Xp4xEwweQsM&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Håper på svar!
Hei! har du ingen fisk sammen med dem? bare de to palettene? kjøp deg noen tetraer som de har å jage på. da blir det slutt på slossingen
Jeg har to paletter i samme kar (alene) og de har perioder de jager hverandre som bare det. Men etter hvert blir de venner igjen og får nye egg.

Jeg kan jo ta de ti neontetraene som jeg har i 90 liter'n over i 54 liter'n.
Men vil ikke de spise yngelen da?
Yngelen er noen millimeter.
ta bare over en 2-3 stykker. de får nok ikke sjangsen til å spise dem tenker jeg... jeg har hatt gyppi og neontetra i samme kar. de har ikke rørt gyppi yngel.
Ok. da prøver jeg. Men om yngelen blir spist får jeg nok flere snart =)
Palettyngelen er myyyye mindre enn guppy-yngel,og jeg vil si at hvis du ikke har gode gjemmesteder for yngelen(hornblad,mose el.l),så blir de nok snacks for tetraen,ja.
Denne oppførselen høres kjent ut ... sjekk her.

Ellers så synes jeg det var en god ide med tetraer i karet, det ligger i blodet til palettene at noe må de jage. Og jeg er litt uenig i forrige innlegg, skal ikke se bort fra at tetraene får tak i yngel eller to, kanskje spesielt i mørke/skumring? Men med to stolte jagepaletter skal de nok slite med å bli mette! Og husk at ofte så ryker de første kullene uansett.

Det går nok over!
Tilfeldig bekjentskap
© Kai R. Bakken
Reklame for plussmedlemskap