Når jeg får flytta skal jeg få meg fisker igjen. Jeg har hatt fisk før og de ble da både gamle og trivdes, men jeg kan ikke kalle meg noe i nærheten av ekspert, så jeg spør her. Planen er et 160 liters. Jeg sikler litt på 180-200 liters også, men jeg tror 160 er mer realistisk. Ihvertfall før jeg vet hvordan leilighet jeg får meg osv. Uanett. Planen er å ha Kuhlii-år. 6-8 stk. Jeg syns de er fantastisk kule og vil uansett ha sånne. Så da blir spørsmålet hva jeg kan ha sammen med dem. Jeg tenker på å ha et par sugemaller (sikler litt på Blå Panaque) og et par av enten killifisk eller ciklider. Har ikke bestemt meg for hvilke, men disse har jeg ihvertfall sett på:
- palettciklide
- kurvciklide
- regnbueciklide
- lyrehalekilli
- Twostripe lyretail (Aphyosemion bivittatum )
Hvilke av disse vil kunne passe? Noen grunn til at de ikke skal gjøre det? Men alle disse fiskene trives jo enten på bunnen eller i midtsjiktet. Vil det bli overbefolket der? Jeg kunne også tenke meg en ekel stimfisk som f.eks. sebrafisk, men har dere noen forslag til fisk i toppsjiktet som kan passe inn? Noen andre kommentarer og forslag? Jeg vil ikke ha så veldig mange fargerike fisk, men noen få skikkelige fargeklatter som lyser opp.
Edit: glemte å nevne snegler. Jeg har skikkelig lyst på noen eplesnegler. Er det noen av fiskene jeg har nevnt som vil kunne spise mindre eplesnegler?