Kampfisk og sølvhai??

Jeg kom akkurat hjem fra butikken men en pose med sølvhai. Kampfisken jeg har, prøver å angripe fisken gjennom posen. Passer ikke de fiskene sammen? Har ikke lest noe sted at det ikke går.
Hvor stort akvarium har du? Sølvhaier kommer til å trenge over 700 l.
Jeg hadde selv to sølvhaier (måtte gi de fra meg, for jeg visste ikke at de trengte så mye) i samme akvarium som kampfisken min, og det gikk kjempebra hos meg. Kan være at han vil si ifra at dette er hans terretorium, og at nykommere må være klar over det. Ellers kan det være at han ser sin egen refleksjon i plastposen, og derfor tror det er en like attraktiv kamfisk i posen. Sølvhaier tåler en liten trøkk, men hvis du ser at det går for ille, ville jeg flyttet en av partene over i et annet kar.
det gikk greit i begynnelsen, men da jeg kom hjem fra jobb i dag lå to av de tre sølvhaiene og fløt opp-ner i akvariet, mens kampfisken min svømte etter og nappet i den siste. Har jeg en usedvanlig aggresgiv kampfisk? Den har tidligere tatt liv av en guppy-hann. Ellers har jeg bare tre pansermaller og ei sugemalle, men de har han være i fred.
peritus
Har jeg en usedvanlig aggresgiv kampfisk?

Nei, det har du sikkert ikke.
Men jeg tror du har for lite kar til denne kombinasjonen av fisk.
det har jeg helt sikkert. jeg har bare 60liter - fra nå av skal jeg lese litt om hvor mye plass fiskene trenger, før jeg kjøper nye. lært ei lekse
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap