Hvor mye verdt?
Hei,
Har funnet ut at jeg vil heller ha noe man kan kose litt mer med, ta ut av buret og kose med.. Sier seg selv at det kan bli vanskelig med fisk..
Har dette utstyret:
Akvarium 120L - 500 ,- ( Med pumpe , Kolbe , Lys og masse mat og medisiner)
x3 Praktbotia - 99 ,- (pr. stk)
x2 Scalarer - 159 ,- (pr. stk)
x10 Hyphessobrycon sweglesi Rød fantomtetra ,- 200 ( http://akvaforum.no/profile.cfm?id=8860 )
x1 malle ,- 59 Ukjent..
Sånn kjapt regnet blir dette 2489 kr.. Men hva mener dere,..
Og hvor bør jeg selge?? bor i Akershus..
( Beklager om det er feil forum.. )
Har funnet ut at jeg vil heller ha noe man kan kose litt mer med, ta ut av buret og kose med.. Sier seg selv at det kan bli vanskelig med fisk..
Har dette utstyret:
Akvarium 120L - 500 ,- ( Med pumpe , Kolbe , Lys og masse mat og medisiner)
x3 Praktbotia - 99 ,- (pr. stk)
x2 Scalarer - 159 ,- (pr. stk)
x10 Hyphessobrycon sweglesi Rød fantomtetra ,- 200 ( http://akvaforum.no/profile.cfm?id=8860 )
x1 malle ,- 59 Ukjent..
Sånn kjapt regnet blir dette 2489 kr.. Men hva mener dere,..
Og hvor bør jeg selge?? bor i Akershus..
( Beklager om det er feil forum.. )
Postet 21.11.08 kl 14:43
Halv pris er vanlig å ta for det meste av akvarier, utstyr osv. Fisk også, men der er det en del andre faktorer som spiller inn, f.eks. hvor attraktiv arten er og hvordan tilgjengeligheten er (vanskelig å få tak i, sjeldenhet osv gjør at prisen blir høyere)
Så da kan du bare regne ut selv og evt annonsere HER.
Du kan også be om bud.
PS! Du kan jo bruke akvariet til både marsvin og hamstere f.eks., eller rotter. Bare å legge strø og høy i bunnen, det Du kan få laget til et gitter-tak på akvariet.
Så da kan du bare regne ut selv og evt annonsere HER.
Du kan også be om bud.
PS! Du kan jo bruke akvariet til både marsvin og hamstere f.eks., eller rotter. Bare å legge strø og høy i bunnen, det Du kan få laget til et gitter-tak på akvariet.
Postet 21.11.08 kl 14:47
Endret: 21.11.08 kl 14:49
Postet 21.11.08 kl 14:49
Postet 21.11.08 kl 15:00
Postet 21.11.08 kl 15:10
Postet 21.11.08 kl 15:13
Postet 21.11.08 kl 15:19
Postet 21.11.08 kl 15:42
Postet 21.11.08 kl 15:51
Postet 21.11.08 kl 15:58
Loomis[QUOTE=Eivind h.]Hehe.. Jeg tenkte kanskje en liten hamster..
Gå for et marsvin istedenfor. Du får bedre "kontakt" med en slik gnager.
Hamster sover i tillegg det meste av dagen, og er lite sosial med tanke på "klapp og kos".
Men du forplikter deg lenger da Marsvinet blir jo noen år eldre.
Så kjedelige forslag da... HeHe.... Nei blir det for stille i stua med fisk annbefaler jeg virkelig en Ilder, ikke ett kjedelig sekund med den i huset . Her startet akvariehobbyen da jeg fikk Ilder (samboeren ville ha husdyr hu også Men les i så fall litt om de først, er ikke helt som andre husdyr.... Men morsomme er de
Postet 21.11.08 kl 16:03
Postet 21.11.08 kl 17:20
Postet 21.11.08 kl 18:49
Postet 21.11.08 kl 18:51
Postet 21.11.08 kl 19:01
rotter ser it som... ja - rotter.
Men av alle små gnagere jeg har hatt er det min desiderte favoritt. Kosete, menneskeorientert og lynende intelligent. Disse kan læres triks og å lyde sitt eget navn.
Forøvrig en av de beste gnagerne barn kan starte med fordi de ikke biter (biter rotta er det noe galt med den!), og faktisk er kosete og sosiale.
Huff, nesten så jeg får lyst på et par rotter igjen De bør forøvrig være minst to siden de er så sosiale. to hunner eller to hanner, helst søsken, spesielt når det gjelder hannene
Men ikke putt de i et akvarium. Det blir for tett med glassveggene, ikke bare pga oksygen, men fordi urin fordamer som ammoniakk og skader luftveiene deres. Dessuten er rotter så aktive og morsomme at de absolutt bør ha et høyt bur med mye å klatre og henge i
Dagens omtale av den fineste og mest sosiale gnageren en kan få tak i
Men av alle små gnagere jeg har hatt er det min desiderte favoritt. Kosete, menneskeorientert og lynende intelligent. Disse kan læres triks og å lyde sitt eget navn.
Forøvrig en av de beste gnagerne barn kan starte med fordi de ikke biter (biter rotta er det noe galt med den!), og faktisk er kosete og sosiale.
Huff, nesten så jeg får lyst på et par rotter igjen De bør forøvrig være minst to siden de er så sosiale. to hunner eller to hanner, helst søsken, spesielt når det gjelder hannene
Men ikke putt de i et akvarium. Det blir for tett med glassveggene, ikke bare pga oksygen, men fordi urin fordamer som ammoniakk og skader luftveiene deres. Dessuten er rotter så aktive og morsomme at de absolutt bør ha et høyt bur med mye å klatre og henge i
Dagens omtale av den fineste og mest sosiale gnageren en kan få tak i
Postet 21.11.08 kl 19:35
Endret: 21.11.08 kl 19:35
ElinHDagens omtale av den fineste og mest sosiale gnageren en kan få tak i ;-)
Hehe...ikke enig der
Men lett å få tak i. Både frivillig og ufrivillig...
Og menneskeorientert - ja, udiskutabelt.
Men biter rotta er det ikke nødvendigvis noe galt med rotta. Blir den håndtert feil eller skremt så kan den bite fra seg.
Postet 21.11.08 kl 20:34
Postet 21.11.08 kl 20:38
Postet 21.11.08 kl 22:42
For pent brukte akvarier bruker jeg å si ti kroner per liter. Altså et kar på 50 liter blir 500 kroner. Armatur, filter og bord høyner prisen veldig da, siden det ofte koster mer enn karet. Varmekolber er ikke særlig dyre, og hadde jeg solgt karet med vanlige fisk, hadde fiskene fulgt med gratis, siden kjøper da ikke har samme mulighet til å starte karet helt som h*n vil.
Postet 22.11.08 kl 13:46