Er det mulig å bestille fisk sjølv??

El. er det dyrebutikken som må bestille?
Ønsker en litt spesiell Corydoras, en som ikkje er så heilt vanlig.

Ønske er: Weitzmani - Condiscipulus( langsnuta) - C 064 Tukano el et anna navn Reynoldsi? - Sychri. bl.a.
Den Condiscipulus skal vere meget vakker.
Du tenker da på å kjøpe direkte fra Sør-Amerika, fra en eksportør der.... uten å gå via butikk? Pga artene du nevner er det nesten nødt til å bli viltfanget fisk direkte fra Sør-Amerika.

De gangene jeg har lest om dette, så har eksportørene alltid et minimumsantall når det gjelder kasser, og også ofte et minimumsantall man må bestille pr ART også (f.eks. minst 20 eller 50 stk pr fiskeart). Det er nok langt flere enn du har bruk for. Minsteantallet bruker imidlertid å være mye lavere for en sjelden og dyr art, enn for en mer alminnelig art som er priset lavere.

Frakten for EN kasse ville uansett vært svindyr - tviler på at dette akkurat hadde vært lønnsomt for deg som en privatperson. Husk at evt dødsfall og svinn (fisk som dør under transport, feil art levert osv osv) må man da ta på egen kappe. Det er ingen butikk "som tar støyten" først da, nei

Så om man bestiller direkte fra Sør-Amerika selv, så må man ta alt ansvaret selv også. Grunnen til at noen bestiller selv, gjetter jeg er helst pga at de SKAL og VIL ha tak i helt bestemte arter som ikke er mulig å få tak i på annet vis, og butikkene ikke kan eller vil bestille (det er jo ikke alle som tar inn viltfanget fisk heller).

Nei det skal ikkje vere enkelt. Tenkte på ca 10 stk. av en av dei nevnte artane. Får høre i dyrebutikk ka dei kan skaffe.

Ser at Aquamanias har corydoras Condiscipulus.
donna
Ser at Aquamanias har corydoras Condiscipulus.

Ja, det har de hatt iallefall. Jeg har kjøpt mine 11 C. condiscipulus derfra Men jeg tror det er tomt nå, for jeg kjøpte først 6 stk men ville ha flere og bestilte igjen. Sa jeg ville ha 6 - 8 stk til, men fikk kun fem, for da kjøpte jeg de 5 siste han hadde.

C. tukano tror jeg du vil bli svimmel av prisen på, hvis du noengang kommer over et sted der den selges.... (og det er langt i fra sikkert at du gjør, ikke jeg heller for jeg det har jeg forsøkt å få tak i den...)

C. reynoldsi ligner, men den kjenner jeg ikke prisnivået på. Den skal visst ikke være fullt så sjelden som Tukano'en.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap