Fisk som eter pestsnegler??

Finnes det fisk som eter pestsnegler?? Utenom Botia?
Har fått mange pestsnegler som vart med plantene som eg har kjøpt.
Ser og dei et av plantene. Synes Botia blir for stor.
Botia er en hel slekt med fisk, ikke en enkelt art. Det finnes dvergbotia for eksempel. Den blir bare 6 cm. Er den også for stor?

Ja altfor stor... Neida, kanskje for liten til å klare pestsnegler??

Fann en artikkel om botia. Så etter å ha lest den kan eg ikkje ha botia.
Eg kan ikkje gi en botia den best mulig optimale forhold som passa den.
Det gjeld både innredning, og ikkje minst vatnet. og ikkje for høg ph...
Og skifte 2 ganger pr. veke. Omtrent som en discus.
Då må eg heller finne andre utveger å bli kvitt pestsnegler. Tar ikkje fisk eg veit ikkje kan gi det den har krav på.
Men ka med jegersnegle?? Vil den drepe eplesnegle og sandsnegler?
Den dreper sandsnegler i hvertfall, det har jeg sett til stadighet.
Hos meg ligger tomme sandsnegleskall strødd rundt i akvariet der jegersneglene bor.
Ja den både dreper og spiser jevnlig
gikk bare noen få minutter etter jeg putta den oppi til den fant sitt første offer.. og den er jo ikke så verst å se på heller syns nå jeg

Da må eg gløyme jegersnegle for eg har bestillt sandsnegler.
Men noken som har kjennskap til Gastropex?? Det tar livet av snegler, men tar det livet av filterbakterier og?
Og bruksanvisning på Tysk.
Jegersnegler tar sandsnegler først her i huset. Gastropex har jeg aldri brukt, men jeg syns mange ganger at kjemisk krigføring ofte får andre konsekvenser som jeg ikke ønsker og derfor styrer jeg langt unna.

I de karene jeg har hatt rød kurvciklide er pestsneglene forsvunnet, så disse fiskene eter dem med liv og lyst. De eter ikke sandsneglene.
Kampfiskdamer, napper de ut av skallet, ganske stilig å se på. De tar ikke store snegler, men de tar små eplesnegler, sandsnegler vet jeg ikke.
Men Kampfiskhunner er jo ganske agressive og vanskelig å ha i selskap med andre, spørs hva du har ellers i karet ditt.

Har nesten ikkje fisk i karet no. Kun 5 stk.Ancistrus ungfisk og 4 stk. SAE og 5 eplesnegler. Karet er på 325L og har gått kun i 6 veker.
Nickname
Kampfiskdamer, napper de ut av skallet, ganske stilig å se på. De tar ikke store snegler, men de tar små eplesnegler, sandsnegler vet jeg ikke. Men Kampfiskhunner er jo ganske agressive og vanskelig å ha i selskap med andre, spørs hva du har ellers i karet ditt.

Så kult^^ Og jeg som har tenkt å kjøpe meg kampfisk damer^^
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap