Molly
Jeg har noen molly hoer jeg lurer på hvilken rase/ type dette er. Vet det finnes vanlig molly og seilfinemolly eller hva den het. Noen som vet hva disse er slags øverst, midten og nederste fisk.
Noen som ser om mollyen på bilde 2 er gravid? Hvor lenge til tror dere det er før den før? Hvilken molly rase er dette? Kan være bilde 2 er litt dårlig at dere trener et annet bilde.
Bilde 3, den svart molly hannen holder kun på med guppyen som jeg har sett, noen som vet hvorfor den ikke holder på med molly hoene? Hvilken type svart molly hanne er dette, med gult på slørene uterst på halen?
Noen som ser om mollyen på bilde 2 er gravid? Hvor lenge til tror dere det er før den før? Hvilken molly rase er dette? Kan være bilde 2 er litt dårlig at dere trener et annet bilde.
Bilde 3, den svart molly hannen holder kun på med guppyen som jeg har sett, noen som vet hvorfor den ikke holder på med molly hoene? Hvilken type svart molly hanne er dette, med gult på slørene uterst på halen?
Postet 20.01.09 kl 21:58
Postet 20.01.09 kl 22:00
Endret: 20.01.09 kl 22:01
Postet 21.01.09 kl 16:45
Alle sammen er molly, altså samme rase (eller mer korrekt: art), det er bare forskjellige fargevarianter. Mange av disse har til dels svært fantasifulle navn, og enkelte ganger har jeg inntrykk av at navnene kan variere fra butikk til butikk også. Utover det aner jeg ikke hva man skal kunne kalle fargevariantene, så det må noen andre ta seg av
Postet 21.01.09 kl 18:05
Postet 21.01.09 kl 18:40
Jeg har ikke peiling på molly :p
Men et kjapt søk på molly for å se på bildene av seilfinnemolly i fiskebasen avslører (ikke overraskende) at seilfinnemollyen har vesentlig større finner (og da spesielt ryggfinne så det ut som) enn "vanlig molly".
Kanskje det kommer noen som har mer peil på molly enn det jeg har
Men et kjapt søk på molly for å se på bildene av seilfinnemolly i fiskebasen avslører (ikke overraskende) at seilfinnemollyen har vesentlig større finner (og da spesielt ryggfinne så det ut som) enn "vanlig molly".
Kanskje det kommer noen som har mer peil på molly enn det jeg har
Postet 21.01.09 kl 18:44
Postet 21.01.09 kl 19:28
sunikolden hvite store er en seilfinnemolly som har finnen sin lagt ned, det ser ut som den gul-orange på samme bilde også er det, og den sorte går jeg ut fra er black-molly.
Takker, den hvite var kjøpt inn som vanlig molly. Men jeg har en stund tippet det var seilfinnemolly siden den var så mye større og lengre hale en de andre.
Hvsi du tenker på den oransje som er bak de andre, så er det innkjøpt som en sverddrage hoe. Eller tenker du på den øverste eller nederste? Det er kun de 3 som er over hverandre som er molly og den svarte med gult utpå halen.
Postet 21.01.09 kl 19:47
Postet 21.01.09 kl 22:06
Postet 21.01.09 kl 22:09
Endret: 21.01.09 kl 22:12
det synes jeg er litt vanskelig å se, har hatt en platy som var gravid fryktelig lenge og ble bare tykkere og tykkere, men hun døde før hun fødte
dette med parring og kryssning er jeg usikker på, men mener de kan parre seg med hverandre for har iallefall sett kryssninger mellom vanlig platy og sverddrager..
men det er så ymse med slikt, hadde seilfinnemolly sammen med platy men den ville ikke svømme sammen med dem engang.
dette med parring og kryssning er jeg usikker på, men mener de kan parre seg med hverandre for har iallefall sett kryssninger mellom vanlig platy og sverddrager..
men det er så ymse med slikt, hadde seilfinnemolly sammen med platy men den ville ikke svømme sammen med dem engang.
Postet 21.01.09 kl 22:40