Kuhliiål som leker slange :d

Har endelig fått meg 5 kuhliiåler, og jeg angrer ikke ett sekund!

De er utrolig livlige og er alltid på farta. Nå har den ene fått dillla på å klatre i planter. Trodde ikke de gjorde det. Den åler/slanger seg oppover og oppover, veldig morsomt å se på. Den holder seg høyt i akvariet mens de andre er nede og roter i sanda.

Morsom fisk! Kanskje jeg må ha to til?..... hehe

Skal se om det blir noe bilde ut av det senere.
Ja, de kan finne på å klatre i plantene eller henge over ei grein eller lignende. Ser ut som sokker til tørk på ei snor ;D

En par av mine gidder ikke vente til de får bunntabletter, men henger i overflaten og spiser flakfôret som de andre fiskene får. Ser ikke spesielt behagelig ut, men belønningen er tydeligvis verdt strevet.

Jeg har femten stykker og angrer til tider på innkjøpet. Greit at de er aktive, men behøver de være i aktivitet absolutt hele tiden? Til å bli sprø av! Kan ikke klage på at karet er kjedelig ihvertfall. Liv, fart og pussige ting som skjer med disse hele tiden.
Jeg vet ikke hvor mange jeg har.. Klarer ikke telle de, de er så aktive når de først kommer frem! Kjempekule fisker!
Mine bruker å svømme opp til overflaten ved foringstid :P

7stk går bra om du har stort nok karr!
Jeg har 95 L, er det greit med 7 stk da tro? De bruker jo hele karet, fra bunn til topp, og mitt kar er ganske høyt. Kanskje jeg skal henge opp røttene jeg hadde til krabbene slik at de kan "hvile" seg litt på avsatsene
jeg har 7 i en 64 liter, og de trives de
Jeg hadde masse kuhliiål i et kar med ganske mye flyteplanter. Kuhliiene la seg til å sove oppe i flyteplantene, og inimellom datt de ned. Falt sovende til bunnen og så helt latterlige ut, he he :P
Kjetilv
Jeg hadde masse kuhliiål i et kar med ganske mye flyteplanter. Kuhliiene la seg til å sove oppe i flyteplantene, og inimellom datt de ned. Falt sovende til bunnen og så helt latterlige ut, he he :P

He he, det skulle jeg likt å sett! Kanskje jeg får få meg noen flyteplanter..men da får kanskje sommerfuglfisken seg en matbit? En liten nudel til nattmat...
Jepp, men da hadde de lært av det :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap