Noen nye innflyttere?

Hei!
Jeg har et lite 46 l kar og kunne nå tenkt meg noen flere fisker. Nå har jeg en pitbull pleco, en eplesnegl, tre guppyer og tre sverddrager som forøvrig alle går godt sammen. Er det mer enn nok fisker eller kan jeg få inn noen flere? I så fall, er det noen som har noen tips om hvilke jeg kan putte inn med de jeg har? Vil ikke ha mollyer!
Tempen ligger på 24 grader, har en fluval+ som jeg egentlig synes durer ganske høyt og får heller ikke vannet helt klart...men ja..det var en annen sak.

Tja, en pittbullpleko til hadde sikkert ikke skadet. kansje noen pansermaller av en liten sort, men de må vere en liten stim for å trivest. Men er en type fisk man fort blir fasinert av, i tilleg til å vere til nytte. Får titte litt i fiskebasen å se hva slags fisk du kunne tenke deg, i tillegg se hvor stort anbefalt minste størrelse på akvariet hver sort trenger, og i tillegg se hvilken Ph og GH de bør holdes under. Du har desverre mange begrensinger i et så lite kar. Men det finnes jo reker og snegler til å putte i akvariet også...

Forresten så er nok 46l litt lite til pansermalle..
Ja jeg som kom hjem med et større kar enn tiltenkt, og synes egentlig det var passelig...hehe..men nå var det jo mest for min sønn da..
Liker fargerike fisk, men karet er jo da antakeligvis for lite for en liten tetra stim. Så noen utrolig stilige i butikken, med rødt på og halen var det polkadotter på i hvitt og svart..
Pitbullplecoen er jo artig, av og til tenker jeg at dersom det ikke hadde vært lokk på akvariet hadde den sikkert flydd ut for lenge siden..spretter jo rundt som en gal innimellom..men den er jo ellers anonym i fargen da..
jeg ville nok kvittet meg med sverddragerne før jeg skaffet nye fisk. dette er fisk som blir gjerne 10-15 cm + halen, og krever kar som er nermere 3 ganger så stort som det du har
Sanne
jeg ville nok kvittet meg med sverddragerne før jeg skaffet nye fisk. dette er fisk som blir gjerne 10-15 cm + halen, og krever kar som er nermere 3 ganger så stort som det du har :)

Å?? Hjelp, det var det ingen som sa til meg, men de er ganske dominerende, det er de..
Oi, ja jeg ser det at det står at de krever minst 120 l..uff jaja som det står, nybegynner, ingen som sa noe om det i butikken. Jaja, er det noen som vil ha tre sverddrager da? Går det an å levere dem tilbake i butikken? Hva skal jeg da ha i akvariet mitt? Flere guppyer?
Jeg syns ikke du bør ha mer enn guppyene og eplesnegler der og bitbullen.
Så lite som karet ditt er, så har du mer enn nok fisk nå.
Kanskje kan en pitbull til gå fint, men ellers så har du nok fisker.
Og bare vent. Guppyene vil forplante seg veldig fort dersom du har både hanner og hunner. Kan fort bli mange titals antall.
Ja det er akkurat det. Trenger uansett ikke flere enda for guppyene er gravid,synes de har vært det i tre uker nå men, så det var bare dersom alle skulle forsvinne sporløst. Satser på noen flere planter i stedet, flyteplanter.
Ja det er bra. Planter er bra som skjulesteder for yngel.
Anbefaler Rosefolia eller Hornblad viss du skal ha vanlige planter!
De vokser fort og bladene deres gjør at det blir tett mellom plantene >> bra plass for yngel. Hornblad kan også brukes som flyeplante

Desuten.. Når du får en del guppy, så vedder jeg på at det kommer til å se veldig fint og fargerikt ut
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Silgjerd
Reklame for plussmedlemskap