"> ">

Fiskeplageri?

Jeg kom over denne personen sitt bilde på Deviantart.com og ble ganske rystet...
http://tj-photography.deviantart.com/art/treasure-114467585
Først trodde jeg at det kun var en bolle fisken hadde blitt plassert i for bildet sin skyld, men det viser seg at dette er den FAKTISKE bollen til denne fisken....

Jeg skrev og sa at han burde få en større bolle og det samme gjorde en annen fyr fikk svar:
"haha. thanks...
But nah, its a fighting fish, if it goes in a bigger tank it'll get stressed out and die. theyre not used to living in large areas, they're very territorial"
"naw, I just edited my comment to explain. Fighting fish have to live in bowls that small or they will stress out. my bowl is actually bigger than what they originally live in. =]"

Er folk virkelig så lite opplyste? Jeg gav henne et utdrag fra fiskebasen vår og håper hun tar til vettet. Synd at noen dyrebutikker sier sant til fremtidige fiskeeiere...
Les også hennes kommentar på bildet..... De lever visst i dammer og dette er en HUN fisk>
Karine
Jeg kom over denne personen sitt bilde på Deviantart.com og ble ganske rystet... [URLBLOCK1]

Lagde en klikkbar link for deg

Karine
Jeg gav henne et utdrag fra fiskebasen vår og håper hun tar til vettet.

Ga du et utdrag fra fiskebasen vår som er på norsk, til en engelskspråklig person...? (du oversatte kanskje først?
jeg er medlem der også så skal få høre litt fra meg og
he he flott, for dette er faktisk ikke akseptabelt... Syns jeg da!
mona o
[QUOTE=Karine]Jeg kom over denne personen sitt bilde på Deviantart.com og ble ganske rystet... [URLBLOCK1]

Lagde en klikkbar link for deg

Psst!
Ga du et utdrag fra fiskebasen vår som er på norsk, til en engelskspråklig person...?

Gjorde den om til engelsk
Helt tydelig at dette er en person med lite kunnskap.

Altså er bollen et resultat av kunnskapsløshet og ikke ondskap. Spiller liten rolle for fisken selvsagt, men når det gjelder hvordan slike ting kommenteres er intensjonen viktig.

Syntes du kommenterte på en riktig måte... her er det høflig opplysning om fakta som teller, ikke angrep (som mest sannsynlig bare får personen sint, og da hører de i hvert fall ikke).

Kampfisk lever i grunt vann, men det betyr ikke at de lever i små pytter. Risåkre er vel ganske vidstrakte så vidt jeg vet, selv om de ikke er så dype. Her er jo første misforståelse...

Og at hun kaller fisken "hun"... det er må jo være en hanne... :p

Jeg er ikke registrert der, en fint at noen er det og kan vise denne jenta hva som er korrekt fakta om hold av kampfisk. For fakta er at den hadde hatt det bedre i en vaskebøtte enn i den bollen! Gjerne legg ved noen linker eller noe hvor hun kan lese om kampfisk også (korrekt info og ikke slikt tull som florerer på nettet...).

Huff, det er ille å vite at pga folks ignoranse og uvitenhet er det mange kampfisk som lever hele (det forkortede) livet sitt på denne måten
jeg tenkte jeg skulle kommentere at det ikke var en hunne, men om det faktisk er en "fancy" hunnfisk så hadde det vel ikke styrket den andre info'n jeg la til.

Elin har veldig rett, det er også viktig hvordan man prøver å opplyse folk. Om man er skikkelig vrang så kan det i værste fall føre til at personen velger å tro det stikk motsatte.
Ja, må innrømme at jeg ikke kan nok om kampfisk til å kategorisk si at dette er en hanne, altså. Men det lignet mistenkelig Når det er sagt er jo bollestørrelsen langt værre enn kjønn. Tror ikke kampfisken bryr seg om eieren kaller den for "hun" hehe.
hehe si ikke det, de fleste av oss menn har mye imot å bli kalt "hun" etterfølgt av et jentenavn på oss.

:P
Kampfisken fortjener plass men har også et mindre behov for plass en de andre fiskene men å holde dem i en bolle er ikke særlig hyggelig.
Man kan jo holde en i bolle, men da mener jeg at man bør skaffe en bolle av den største sorten...
Jeg kommenterte også. Sa at det er jo veldig rart at de ikke tåler større kar når begge mine har bodd i kar på 20 liter med filter, varmekolbe, planter osv og stortrivdes, og nevnte også at fisken er en hann.
Jeg tror hun faktisk ikke bryr seg... Tror hun gir direkte f*** i hva vi sier til ho....
Det kan se ut som du har rett Karine. Fant ihvertfall ingen kommentarer der lenger. Er de fjernet?
Hun har ikke bare fjernet de men også fjernet muligheten for å kommentere bildet...
hun kaller ihvertfall ikke kampfisken "hun" lenger.. selv om den fortsatt heter det samme..
Her jeg bor.

Anbefaler dyrebutikken kampfisk til alle som skal kjøpe bolle.
Comments on this picture have been disabled due to the continuous comments regarding the size of my fish's bowl. I am now aware that my pet shop has misinformed me of the size of tank my fish needs, and it has now be moved into a bigger tank.

Det ser jo ut som komentarene har fått personen til å innse at dyrebutikken tok feil. Så er det enda en kampfisk som får seg bedre liv
Inaktiv bruker
Yay =D
Fy f--- hun må vere en komplet idijot??
den hade såvit plas til å snu oppi der nei vet du ka hu er sprengt i håve.
sont så det er gårr ikke an da er du dom
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap