Kileflekkrasbora eller sebrafisk?

Oppdaget i dag at 54-literen min er på full fart til å bli et Asia-kar. Det svømmer nå 2 dverggurami og en kampfiskhan der. Pluss 10 neontetra som jeg er i ferd med å flytte over til discuskaret, dvs. 2 er flyttet over og dem stimer bra med kardinaltetraene. Så da er spørsmålet: hva anbefaler dere av kileflekkrasbora eler sebrafisk, jeg syns jeg må ha en liten stim i karet. Eller kanskje det er best uten? Eller finns det andre passende asiatiske stimfisk?
Asia har ikke hvert min greie fram til nå.

Jon
Sebrafisk blir for hypre sammen med de andre fiskene der synes jeg. I tillegg blir de ganske store. Kileflekkene kan også bli noe dominerende i et lite kar når de blir utvokst.

Kanskje en stim stjernedanioer passer bedre? Vakre små fisk
Jeg har jo et 90-liters aquastabil som det for tiden går 3 leopoldi i påvente av salg. Når de er blitt borte så har jeg tenkt og bytte 90-literen med 54-literen.
Da blir det kanskje bedre forhold for kileflekkene, men stjernedanioer var et godt forslag, det var noen nydelige fisker. Kanskje ikke så helt enkle å få tak i?
Legger med et par bilder av nykommeren samtidig.

Jon
Kampfisker er nydelige fisker. Din var ikke noe unntak

Har stjernedanioer sammen med kamfisk i asia-karet mitt på 125 liter og det fungerer bra. Skulle ikke tro at de er så vanskelige å få tak i siden de nå drettes kommersielt. De er også lette å få fram yngel på. Har faktisk en liten tass svømmende rundt i karet nå som har greid å komme seg unna de sultne munnene der. Foreldrene har nok vært de ivrigste i egg- og yngeljakte der er jeg redd. Har også fått frem yngel ved flytte den mosen de har lekt i over i et eget kar. I hovedkaret har jeg ikke gitt spesiell yngelmat, men da jeg hadde de i eget kar så fôret jeg først med Liquifry no1 og gikk etterhvert over til artemia.

Kileflekkene gjør antagelig litt mer inntrykk i et større kar. Jeg er også veldig begeistret for dronningrasbora som er mer varm i fargene enn kileflekkene. Har fått veldig sansen for asiatiske fisker etterhvert. Håper du blir like flink til å fotografere de asiatiske som de søramerikanske skjønnhetene dine
Hei igjen Tante Astrid

Takk for komplimentet for kampfisken, hvisst er det nydelig fisker. Har du et forslag til navn? Jeg tenkte litt på "Djengis Kahn" .
Jeg skal til Dahls dyrerike på torsdag, da er 90-literen i full gang, og se hva dem har. En ting er sikkert, det blir ikke sebrafisk og jeg veit dem har stjernedanio . Det må vel bli en 20-30 stykker for at dem skal synes.
Når de gjelder bilder så har jeg tenkt og riste mere liv i min personlige tråd "Starten" og presentere alle fiskene-artene mine på en skikkelig måte. En raks opptelling viser at jeg har en ca. 15 forskjellige typer og jeg har jo stort sett bare lagt ut bilder av discusene. Så det er bare å følge med fremover.

Jon

Jeg er enig, den ser ut som en Djengis Kahn

Følger med i tråden din så jeg gleder meg til mer bilder.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap