Otocinclus vs scalare\diskus
Inaktiv bruker

jeg ar hørt at otinclus ikke går serligt bre sammen med verken Scalare eller diskus.er det sant eller er det bare løyn ??
ps. datamaskinen min har klika litt så vist det er vanskeligt å lese det jeg har skrevet så er det på grund av det
ps. datamaskinen min har klika litt så vist det er vanskeligt å lese det jeg har skrevet så er det på grund av det
Postet 30.05.09 kl 11:34
Inaktiv bruker

er det ingen som har noe svar ??
Postet 31.05.09 kl 10:55
Kan bli tyuna litt
av scalaren ja, diskus vet jeg ikke det har jg ikke prøvd, men scalare var ikke sukse
Postet 31.05.09 kl 12:42
Inaktiv bruker

sebraciklideav scalaren ja, diskus vet jeg ikke det har jg ikke prøvd, men scalare var ikke sukse
va var det som gjore at scalare var ikke sukse ??
Postet 31.05.09 kl 16:15
Prøvde det for noen år siden jeg og alle ble spist opp av mine store scalarer.
Men tror egentlig de store discusene også hjalp til, de jaktet ihvertfall på de de også, men så kun scalarene spise/sluke de, men diskusene er jo enda større så de smakte nok på noen de og.
Hele stimen på 30 stk ble borte på ca. en ukes tid.
Men tror egentlig de store discusene også hjalp til, de jaktet ihvertfall på de de også, men så kun scalarene spise/sluke de, men diskusene er jo enda større så de smakte nok på noen de og.
Hele stimen på 30 stk ble borte på ca. en ukes tid.
Postet 01.06.09 kl 08:58
Scalaren
spiste de nkelt og greit
Postet 01.06.09 kl 11:14
Inaktiv bruker

å men jeg vil nok prøve alika vel
Postet 01.06.09 kl 14:54
Postet 01.06.09 kl 21:06
Postet 01.06.09 kl 21:37
Endret: 01.06.09 kl 21:38
Det er mange fisk som går med scalare. Personlig liker jeg apistogrammaer veldig bra sammen med scalare, men øksefisk, L-maller, corydoras, større tetra, geophaguser og mye annet går også.
Nei, ikke særlig, men de er ikke glad i dem som mange andre fisker kan være.
Det meste, men naturlige stripete ser best ut i gult og rødt lys, og ikke så sterkt synes jeg drar ut fargene best.
De skal ha lav strøm, så du trenger ikke powerheads, men høy sirkulasjon på filteret er alltid bra.
Forresten så jeg i profilen din at du har et 110 liter. Det er for lite til voksene scalare.
Nei, ikke særlig, men de er ikke glad i dem som mange andre fisker kan være.
Det meste, men naturlige stripete ser best ut i gult og rødt lys, og ikke så sterkt synes jeg drar ut fargene best.
De skal ha lav strøm, så du trenger ikke powerheads, men høy sirkulasjon på filteret er alltid bra.
Forresten så jeg i profilen din at du har et 110 liter. Det er for lite til voksene scalare.
Postet 03.06.09 kl 22:57
Endret: 03.06.09 kl 22:57