Fisk til et 50 liters akvarium

Søsteren min har et 50 liters akvarium som hun har tenkt å fylle opp med fisk Jeg har vrid hjernen min, men ingen av forslagene jeg har kommet med har falt i smak. Hun vil ha fisk som er elegante med lange finner, (ikke slørhale eller andre oppdrettsfisk) kraftige farger, lette å drette. Hun er en nybegynner så hun kan ikke ha super vanskelig fisk.

Vi er takknemlige for alle svar, håper dere kan hjelpe oss
Inaktiv bruker
Guppy. Lette å drette, lette og få tak i, og hannene har mange flotte farger!
Plussmedlem
KJøp et kar som er over tre ganger så stort og invester i et par scalare. Kongefisk!!!
Hun ville helst ikke ha levendefødere, men reker er knall. Noen som vet om noen reker som blir litt store, men som samtidig er fargerike?
Det er ikke mulig å få noe større kar for da må vi forsterke gulvet først
Asiatisk brunreke er artig synes jeg.

-Tim
Ok, vi har nå blitt engie om at vi skal ha asiatisk brunreke Er det noen fisk som går fint sammen med denne?
malle freak
Det er ikke mulig å få noe større kar for da må vi forsterke gulvet først :)

Forsterke gulvet for mer en 50l?????

Hva gjør dere om 4 personer skal stå sammen på gulvet da?

Det er det argumentet pappa bruker, så ikke vet jeg? Men det er ikke alltid fedre tenker så logisk
Symbiosemannen
[QUOTE=malle freak] Det er ikke mulig å få noe større kar for da må vi forsterke gulvet først :)

Forsterke gulvet for mer en 50l?????

Hva gjør dere om 4 personer skal stå sammen på gulvet da?

hehe vet ikke om jeg ville ha gått på det gulvet jeg heller da om det må forsterkes for 150 kg da hehe.. han har nok kjørt en stor skrøve på deg ja . hehe løp og kjøp deg en 500 l så får du se ansikte på din far når du fyller den da hehe
Enig med Saffen. Du har blitt servert en god skrøne. Far din vil nok ikke har så mye vann i huset

Ett hvert gulv tåler minst en 150liter. Ellers er det virkelig farlig å bo der.

-Tim
Disse rekene høres interessante ut. Jeg driver å kjører inn et bittelite 40 liters nå. Kirsebærreker hadde jeg vel i utgangspunktet tenkt på, men skal vurdere de brune også.

PS! Et 50 liters akvarium, fylt opp med grus, vann og planter, veier ikke mer enn underkant av 70kg.

Vidar
Dessuten tåler gulv med 20cm. bjelker godt over 1 tonn før det starter å svikte...

men det kan bli litt skjevt hvis det blir belastet med 500kg.+ over tid... men holder gjør det.

Har selv en 450l. på et gulv med lite spenn, og det har sunket 2mm. i forkant på 6måneder. men tror det stopper der.
Hva med kampfisk?
Vet ikke helt om de går med reker da, er ikke noe flink med reker, men kampfisk har ihvertfall lange finner, kraftige farger, og er ganske enkle å holde.
Kampfisken eter rekeyngel .

Palettciklide er fargerik, lett å få unger på og morsom fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap