Hjelp med valg av fisk i 63litern

Hei
Har en 63liter som jeg vil ha i bruk, men jeg har ingen aning om hva jeg vil ha oppi der!!!!.
Tenke kansje på gullfisk, de er så søte når de sutter på fingen..hehe
også så jeg noen fisker som ligna på en oscar bare i miniatyr form, og det sto Oscar Ciklide men når jeg søkte i fiske basen fikk jeg ikke opp noe. Så jeg lurte på om noen vet om disse er vanlige oscar'er eller om jeg kansje kan ha dem i 62litern?, hun i butikken ante ikke noe... syns det er litt sløvt da men...
både gullfisk og oscar blir altfor store for et så lite kar. anbefaler deg å søke i basen etter fisk som passer i kar opp til 60 liter
Jeg hadde valgt Pallet ciklider, lett ;D
de er veldig spennende, lett og få yngel på også driver de fantastisk og fasinerende yngelpleie. check it up i fiskebasen
Hmm, Oscar vet jeg er altfor stor til å ha i 63 liter, men oscar ciklide er det det samme?. Og Pallet ciklider er jeg egentlig ganske lei har hatt Pallet ciklider i snart 3 år hehe.. Men kunne jeg hatt 10-15 neon tetra, en type bunn fisk og 2 mollyer ?.. eller kansje det blir formye ;s
hehe, mine abbor sutter på fingeren xD

10-15 neontetra pluss en liten ancistrus for eksempel går fint i en 60 liter. min erfaring med molly derimot er at de lett mobber hverandre til døde når de er for få, jeg ente opp med bare en molly igjen, starta med tre så få molly annbefaler jeg ikke
Hvis du har hatt Palettciklide i 3 år begynner du å bli erfaren da. Da kan du jo prøve deg på vanskligere arter, som Apistogramma e.l.

P.S: Oscar ciklide er bare et navn butikken har satt på oscar fordi den er en ciklide. Og det er ikke miniatyr versoner, men ungfisk som blir solgt i butikken

Mvh: PK
En liten gruppe corydoras og en liten stim med en eller annen stimfisk ville jo være perfekt i en 60 liter

En stim ildtetra kan være pent sammen med en gruppe corydoras. Ildtetraen blir ikke så stor, og har flott farge i tillegg. Det finnes masse cory å velge mellom, så der blir det smak og behag

Et annet valg kan være et par av en Apistogramma og en type stimfisk.

Et tredje valg er å gå for dvergkulefisk. Kjenner ikke godt nok til disse, men vil da tro at du kan ha to eller tre stykk, og tett beplantet.

Og til slutt kan jeg jo foreslå å ha en type betta, sammen med en gjeng kuhliiål.

Masse muligheter i en 63 liter
Jann-Christian Frisvold
hehe, mine abbor sutter på fingeren xD 10-15 neontetra pluss en liten ancistrus for eksempel går fint i en 60 liter. min erfaring med molly derimot er at de lett mobber hverandre til døde når de er for få, jeg ente opp med bare en molly igjen, starta med tre :) så få molly annbefaler jeg ikke :)

Jeg har en helt annen erfaring enn deg, mine molly er veldig fredelige og jager ikke noe, de mobber ikke heller, jeg har 3, og de går veldig fint sammen.
ElinH
En liten gruppe corydoras og en liten stim med en eller annen stimfisk ville jo være perfekt i en 60 liter ;) En stim [URLBLOCK1] kan være pent sammen med en gruppe [URLBLOCK2]. Ildtetraen blir ikke så stor, og har flott farge i tillegg. Det finnes masse cory å velge mellom, så der blir det smak og behag :-) Et annet valg kan være et par av en [URLBLOCK3] og en type [URLBLOCK4]. Et tredje valg er å gå for [URLBLOCK5]. Kjenner ikke godt nok til disse, men vil da tro at du kan ha to eller tre stykk, og tett beplantet. Og til slutt kan jeg jo foreslå å ha en type [URLBLOCK6], sammen med en gjeng [URLBLOCK7]. Masse muligheter i en 63 liter :-)

tror jeg skal gå for et par Apistogramma og en type stimfisk.
ble litt forelska i Apistogramma borellii også har jeg en utrolig fin rot som dem kan kose seg i samt noen kokosnøtthus så dette skal bli gøy men hvilke stimfisk ville dere anbefalt å ha med denne arten? jeg er så utrolig lost når det gjelder navn, og hvilke dyr som går sammen eller ikke .. hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap