Anbefalninger til evt flere fisk

Hei. Jeg har et akvarium på 63L hvor det nå går 3 Ancistrus dolichopterus, 3 platy, 1 øksefisk og 2 palettciklider. Palettciklidene har jeg byttet bort i noen snegler, så de blir hentet i morgen. Har planer om å kjøpe noen artsfrender til til øksefisken. Noen som har noen forslag til flere individer? Kan også være flere av de jeg har selvsagt, eller andre typer.
Hvis du først skal kjøpe fisk, ville jeg kjøpt artsfrender til øksefisken siden de trives best i stim. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om å kjøpe flere fisk, platyene dine vil nok sørge for masse yngel fremover

Ja, kjøp flere øksefisk
Ville hatt 5- 6 stykker uten tvil.

Ellers har Maretard et poeng ja.
Takk for svar. Fant til fortvilelse den siste øksefisken død når jeg kom fra jobb på morgenen i dag. Tror det er palettene som har stressa og ertet den. Er det en annen type fisk som kan pynte opp toppsjiktet i tanken? Synes øksefiskene var veldig stilige, så kan nok hende jeg rett og slett kjøper meg omlag 6 til av disse. Bare et lite spm på tampen, spiser øksefisk vanlig flakfor? Eller burde jeg skaffe no annen mat til disse?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap