Paroonhai til min far!

var i går og kjøpte en paroonhai til min far. den er ca 5 cm lang han har et 840 L akvastabil han er litt kjent med paroonhai men jeg kjøpte den til han i går for han hadde bursdag så skulle han se om den ville spise i dag men den ville ikke spise han syntes den er ganske tynn og. håper dere har noe svar...

tenkt å lage meg nytt lysarmatur til mitt 325 L akvastabil så jeg lurer på kor vi får kjøpt se bilde 3...

takker for svar
Paroonhai foretrekker levendefor. Frossent kan gå ann.

Du er klar over at den blir 3m?

-Tim
ja men tror no ikke han skal ha den til den blir så lang men han kan ha den til ca den er 40- 50 cm ?
Hva da, når den er 40-50 cm?? Skal dere avlive den da?
Ingen kjøper en en hund, og avliver den når den begynner å bli voksen, fordi den blir for stor.
Har man ikke plass til at fisken får vokse og utvikle seg, så skal man heller ikke kjøpe en slik fisk, eller et annet dyr for den saks skyld...

Når du har fått flere svar fra seriøse akvarister i andre tråder som har prøvd å forklare deg at dette ikke er en egnet akvariefisk, og du likevel har kjøpt en slik, så spørs det om de "gidder" å gi deg flere råd.....

Men som nevnt, de vil helst ha levende fôr, eller annet kraftig fôr. "Tørrfôr" funker dårlig.
ok somsakt er det ikke jeg som har kjøpt men han prøvde før i dag å gi reker men den gad ikke å gå bort der en gang vannkvaliteten er fin

hvor langt tid trenger den til å venne seg til i akvariet
det er ingen andre fisk i akvariet
Vel, du skrev....

Kristian Søreide
var i går og kjøpte en paroonhai til min far.

Uansett, gi den tid. Ingen grunn til panikk, før det har gått noen dager.

Har du forresten bilde av hele karet/oppsettet?
heii ja skal gå og ta et bilde av karet men den var ganske tynn ikke sant?
Kristian, det er lovt å drømme om hvilke fisk du skal ha og ikke minst om hvor stort akvarie du skal ha.

Men som Vidar-Alexander sier er det lite akseptabelt å kjøpe fisk som du ikke kan ha. Dette er vel egentlig et brudd mot den nye dyreveldferdsloven som kommer, der dyrets egenverdi er viktig. Det vil si at du ikke skal betrakte dyrene som en ting som du kan "bruke" til egen fornøyelse, for så å kvitte deg med dem.

Slik jeg har forstått det har du i dag et 160 liters akvarium, som du ønsker å bytte mot et på 300 liter. Vil anbefale deg å vente med å kjøpe fisk til du eventuelt har satt opp det akvariet du skal ha, og så kjøre det inn som anbefalt.

Være gjerne med på å diskutere ulike typer fisk, les om disse og andre akvaristers erfaringer med disse fiskene. Når du så har fått ditt kar på noen tusen liter, kjøper du dine drømmefisk. I mellomtiden mens du venter på dette karret og bare har en 160 liter, finnes det mange spennende fisk også til "vanlige" akvarie størrelser.

Gjennom dette vil du lære mye om en spennende hobby, og kunne risikere at du blir en dyktig akvarist.

oki takker har nå et 325 L og et 160 men hvor kan du kjøpe sånn armatur? se bilde
Trur webzoo har noen tilsvarendes.. du kan sjekke der.
Nå har du flere tråder om samme tema, stenger derfor denne og ber deg bruke den andre tråden som er her.
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap