Piraya rødbuk & redtail ?

heii har 2 redtail med en arowana silver men har vewldig lyst på piraya igjen jeg måtte kvitte meg med de se de var bare oppi et 375 L akvarie så hver gang jeg tok av lyset fløy de i lysarmaturet men vurdere å kjøpe meg nye men om det går fint å ha de med redtail (5-7 cm lang ? piraya (når du bestiller inn fra dyrebutikk )?
Piraya
heisan,. Nei det går ikke å ha Piraya sammen med noe annet en seg selv,.
alt annet vil bli spist på, og drept!
Pirayaen er en rovfisk som lever av å spise fisk,fugl,etc, den finner ute i naturen,. dessuten er Piraya en stimfisk,.
For å si det rett ut tror jeg faktisk redtailene din spiser dem hele om det er litt størrelse på dem
ja det tror jeg og de er ca 6-7 cm eller noe sånt redtailende har spist noen små bunnfisker som jeg var veldig glad i
Kristian Søreide
heii har 2 redtail med en arowana silver men har vewldig lyst på piraya igjen jeg måtte kvitte meg med de se de var bare oppi et 375 L akvarie så hver gang jeg tok av lyset fløy de i lysarmaturet men vurdere å kjøpe meg nye men om det går fint å ha de med redtail (5-7 cm lang ? piraya (når du bestiller inn fra dyrebutikk )?

Kristian, det virker som du samler opp en rekke fisk som er mere eller mindre uegnet som akvariefisk, eller fisk som krever veldig store akvarium, eller fisk som er for den erfarne akvaristen.

Noen ganger klarer du vist å samle alle disse tre grunnen i en fisk som gjøre at den vanlige akvarist ikke velger disse fiskene. Men dette er de fiskene som du velger.

Du er blitt gjentatte ganger oppfordret til å skaffe deg informasjon om fisker før du skaffer deg disse, og du er også gitt konkrete råd vedrørende dine spørsmål.Det virker som om at du velger å overse disse, men fortsetter å stille samme spørsmål flere ganger.

Gjennomgående for de fleste av fiskene du spør om som ikke vil spise hos deg er fisk som blir meget store, er fôr-spesialister og krevende å holde.

Fiskene dine spiser ikke fordi du ikke har rett fôr til dem, ikke rett innredning i akvariet, feile tank kammerater til dem, de er syke, feil vannkvalitet, ikke har nok kunnskap om fiskene osv.

Det er bestandig en god regel å lese om, søke informasjon om de fisk en ønsker å kjøpe seg, og før du stiller spørsmål. Det er også vanlig høflighet å forholde seg til de svar som du får på en eller annen måte.

Jeg ber deg samtidig om ikke starte liknede tråder her på forumet, som omhandler fisk som du bør forstå etter at du har lest om dem på fiskeforum at du aldri skulle ha skaffet deg.
Piraya
glemte å skrive at det kommer også an på størrelsen på fisken de skal gå sammen med,. og hvem som var der først,.
Er red tailene(akvarie gjedde/ferskvanns baracuda) store vil nok de gjøre kort prosess på mindre piraya,.
ER Pirayaene store, fått tid til tilvenning,og fått hakkeordenen på plass,. ville jeg ikke puttet noe annet en for i akvariet,.
men alt er individuelt,. har selv hatt piraya sammen med kardinal tetra, skivetetra oig andre fisker uten at de ble spist, fordi pirayaene gikk i akvariet fra de var pittesmå,. dermed rørte de ikke de andre fiskene,. men all ny fisk som ble introdusert ble borte på sekunder,.
Men som jeg skrev over,. piraya er en rovfisk,. og den kan nok finne på å spise på fiskene dine,selv om de er større,kommer litt an på størrelsen bare,..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap