Piraya ligger mye i ro?

Hei lurer på hvorfor mine piraya ligger så mye i ro ? for det meste ligger de kun under roten som jeg har har en del røtter nå og var i dag og fikk mye flyteplantet helt dekket så hvorfor vil de ikke svømme slik som mine gamle piraya som jeg hadde for noen årsiden ? har en video av de http://www.youtube.com/watch?v=X4kHJqVsY1k noen som vet hvorfor fra der de kom av var det kun er ca 100 L men ingen ting i kan det være derfra der har blitt skremt fra?... fikk de for nesten 2 uker siden ...

takker for svar
Hvor stort er akvariet ditt?
Og hvor mange piraya har du?
Dette er normalt en sky og nervøs art, spesiellt om det er en liten stim.
De må også ha dempet belysning.
heii har et 325 L akvastail i januar har jeg bursdag da skal jeg kjøpe meg et 720 L wromak akvarie jeg har 18 stk og et sjokt lag med flyteplanter oppi karet. mine gamle piraya hadde jeg 13 stk og svømmte så bare det oppi et 160 L når de var rundt 10 cm
her er bilder av karet ... de ligger forsat i ro etter å ha prøvd å skifte vann vannverdiene er fine og de spise mye ot trves men de ligger så mye i ro ....
noen forslag eller har du hat samme problemet? der de kommer fra var de bare i et ca 100 L akvarie med ingen ting oppi kun blå grus
Piraya
Piraya er slik! de står mye helt stille.
om du vil ha de mere aktive får du prøve å hive litt andre fisk i akvariet, noen stimfisk som er like store som dine pirayaer,. da går det fint.
men som sagt, de står ofte veldig stille i vannet, gjerne under en rot eller bak planter,og er deres naturlige måte å være på.
ok... hadde noen piraya før de var mer aktive..
og sånn som jeg ser på youtube på piraya er svømmer de mye

men takker for svar
Piraya holder seg stort sett i ro ja. De blir aktive ved fôring.
Hvor lenge har du hatt fiskene da?
De trenger ofte litt tid for å bli husvarme. Og hvis man ominnreder et pirayakar, vil det også ta en tid før de føler seg trygge igjen.
oki ca 1,5 uke har jeg hat de. de er vell rundt 5-7 cm men har hørt det tar litt tid før de vener seg til karet pluss at de kommer fra et 100 l da sa han de bruker litt tid til å venne seg til i et 325 L...
er det ikke litt mer vanlig at piraya skal iallefal være litt mer midt i karet mine piraya ligger kun på bunen...
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap